Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraterna är "inte rasister"?


Ämnesstartare

CITAT FRÅN SVERIGEDEMOKRATERNAS PARTIPROGRAM

„I huvudsak ska dock svenskt medborgarskap vara ett privilegium avsett för svenskar.”

„vi vill ha en hög grad av etnisk och kulturell likhet bland befolkningen.”

„facket har fått alltför stort inflytande.”

„Sänk straffrättsåldern”

„…vi tror att svenskarna inom några decennier riskerar att bli en minoritet i det egna landet.”

„Av det följer att den nationalistiska principen - principen om en stat, en nation - är grundläggande för sverigedemokraternas politik. ”

Har ni något att invända?


   
Citera

sade nazisterna att de skulle starta krig med hela världen några år innan de gjorde det?

Ganska självklart att de inte viftar att de är rasiter i deras partiprogram! Såg någon Nazisterna för full hals sjunga att de skulle massmörda miljonstals judar innan de tog makten? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad med det är rasistiskt?[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

„facket har fått alltför stort inflytande.”

„Sänk straffrättsåldern”

Hur tänker du nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker inte att kultur och religion ska ha något att göra med politik.
[n][n][n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

„vi vill ha en hög grad av etnisk och kulturell likhet bland befolkningen.”

Det faktum att det ens spelar någon roll vilken etnicitet eller kultur som existerar i sverige är i mina ögon rasististiskt.

Sundsvall:

Hur tänker du nu?

Sänkt straffrättsålder är hatiskt, och de driver den med skälet att den drabbade ska må bättre efteråt. Är dock inte ett dugg förvånad över att den drivs av SD, som är ett hatiskt parti.

angående facket så inflikade jag det bara för att visa att de är ett löjligt parti. Det är SN som har fått för stort inflytande idag.

gurra_svensson_93:

Ganska självklart att de inte viftar att de är rasiter i deras partiprogram! Såg någon Nazisterna för full hals sjunga att de skulle massmörda miljonstals judar innan de tog makten? [confused]

Alla rasistiska partier som vuxit i europa har varit halvt om halvt rumsrena, men i och med att de fick mer makt vart även deras åsikter hårdare och mer rasistiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gurra_svensson_93:

Såg någon Nazisterna för full hals sjunga att de skulle massmörda miljonstals judar innan de tog makten?

Nej, men Hitler skrev en bok om det. [wink]


   
SvaraCitera

Jag läste om några punkter som sverigedemokraterna inte gått ut med officiellt än. Bl a så kommer det bli svårt för en utlänning och en svensk att gifta sig, det ska finnas krav för att dom ska få ingå ett äktenskap som inte finns som krav i ett "svenskt" bröllop.

Sverigedemokraterna skulle inte göra segregationen och invandringen bättre på något sätt enligt mig, det ända jag kan säga till dess fördel (fast jag kan ha fattat det hela väldigt fel) är att det är rimligt att det ska finnas regler för vilka som får komma in i sverige.

Men i övrigt så skulle dom göra det svårare för invandrare i sverige att klara sig, vilket skulle öka segregationen och främlingsfientligeheten..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jag tycker inte att kultur och religion ska ha något att göra med politik.
[n][n][n]

Naturligtvis ska det det, eller rättare sagt, det går inte att komma ifrån. Även om staten och kyrkan ska vara så skilda det bara går, så bygger politiska beslut på rådande moraliska värderingar, och religion skapar moraliska värderingar utav bara helvete. Kultur ÄR ju till stor del just värderingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leverpastejmedgurka:

vilket skulle öka segregationen och främlingsfientligeheten..

Naturligtvis vill de öka dessa. Vare sig de är rasister eller inte så röstar främlingsfientliga på dem, och de vill ju naturligtvis sitta i riksdagen. Så ju fler rasister det finns i Sverige, ju mer makt får SD och alltså vill de ha fler rasister i landet. På samma sätt som Miljöpartiet vill ha fler hippies.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leverpastejmedgurka:

Jag läste om några punkter som sverigedemokraterna inte gått ut med officiellt än. Bl a så kommer det bli svårt för en utlänning och en svensk att gifta sig, det ska finnas krav för att dom ska få ingå ett äktenskap som inte finns som krav i ett "svenskt" bröllop.

Var läste du de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverigedemokraterna är ett parti för vilsna 14-åringar och lågutbildade bönder som bara sett utlänningar på tv.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Naturligtvis vill de öka dessa.

syftar delvis på att fler rasister skulle sitta i riksdagen och fler svenskar skulle tycka att SD är "ok". Men också på att besluten dom skulle genomföra förmodligen skulle göra det svårare för invandrare att komma någon vart i sverige, dom får lägre inkomster och drivs till att köpa billigare bostad, tex i en förort, där det ofta kan vara ett mycket högt invandrarantal. Dom kan även söka sig till förorter för att hamna bland folk som utsätts för samma diskriminering som dom själva. Då ökar segregationen. Om sverige inte ger dom några möjligheter att utvecklas, och bemöter invandrarna fientligt så är det möjligt att det bildas mer rasism och fördomar riktade mot svenskarna, fler invandrare blir kriminella, svenskarna får mer rasistiska åsikter och då dom märker att invandrarna lever upp till fördomarna (kriminella och opålitliga). Det hela blir kort och gott en ond cirkel.


   
SvaraCitera

Jag väntar med glädje på en person som försvarar SD öppet i denna tråd - då ska denne grillas [bigcheers]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Var läste du de?

en tidning som vi fick utdelat i skolan, glömt vad den hette men det skrevs mycket om rasistiska partier och de mål dom har som inte dom vågar genomföra än m.m


   
SvaraCitera