Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraterna med i skolvalet


Ämnesstartare

mediakatt:

Och du tror att riksdagsvalet kommer sakna röstsedlar för F! och PP?

Nej, men iom att de partierna är så små och inte har någon chans att komma in i riksdagen, så får FI och PP trycka upp sina egna valsedlar samt ansvara för att de finns i vallokalerna, vilket inte kommer vara fallet när det gäller riksdagspartierna och SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hopalong Cassidy:

Nej, men iom att de partierna är så små och inte har någon chans att komma in i riksdagen, så får FI och PP trycka upp sina egna valsedlar samt ansvara för att de finns i vallokalerna, vilket inte kommer vara fallet när det gäller riksdagspartierna och SD.

Hur menar du med "trycka upp sina egna valsedlar"? Röstsedlar som är upptryckta av annat än justitieministeriet är ogiltiga. Oavsett vilket så tycker jag inte att ett bra sätt att efterlikna ett riksdagsval är att utesluta röstsedlar för mindre partier som uppenbarligen har ambitioner om att delta i riksdagsvalet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Oavsett vilket så tycker jag inte att ett bra sätt att efterlikna ett riksdagsval är att utesluta röstsedlar för mindre partier som uppenbarligen har ambitioner om att delta i riksdagsvalet.

Ja, men de kommer inte att komma in, vilket troligen var anledningen till att inte heller SDs valsedlar fanns med vid det förra skolvalet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Är det rätt att inte låta PP och FI få sina valsedlar upptryckta?

Jag kan förstå att dom gör som dom gör, då man vill försöka begränsa antalet partier till dom som har ambitioner att nå Riksdagen. Annars skulle förmodligen allt för många fjantat till det och röstat på pajaspartier som "Kalle-anka partiet". SD har ju en representation som varken PP eller F! kan mäta sig med.

Men nej, rätt tycker jag inte att det är. Bara PP är rätt stora inom ungdomskretsarna och har en rätt stor ungdomsförbund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Om man trycker Sd:s valsedlar borde man trycka alla partiers valsedlar, men då detta är omöjligt borde man även strunta i att trycka Sd:s sedlar och bara trycka riksdagspartiernas.


   
SvaraCitera

AdamVikingen:

Nej...PP ocg FI är åtminstone byggda på Demokrati (vilket SD inte är i grunden om man kan historia)

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hopalong Cassidy:

Ja, men de kommer inte att komma in, vilket troligen var anledningen till att inte heller SDs valsedlar fanns med vid det förra skolvalet.

Vad har det med att efterlikna ett riksdagsval att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vad har det med att efterlikna ett riksdagsval att göra?

Det förklarade jag innan. Kan inte hjälpa ifall du är för korkad för att förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hopalong Cassidy:

Det förklarade jag innan. Kan inte hjälpa ifall du är för korkad för att förstå.

Nej, det gjorde du inte. Du kom med en massa trams som inte på något sätt var relevant för frågan. Du ser seriöst inte var din "förklaring" brister?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha detta får mig att minnas grundskolan. När några röstade SD och erkännde det fick de prata med rektorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolvalet är serious business. Unika partiet fick 7.2% på vårt gymnasie bara för hela min klass röstade och övertalade ett par andra att också göra så.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

men inte Piratpartiet och Feministiskt initiativ.

Sheriffen:

rösta på vilket parti de vill


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Sverigedemokraterna får sina valsedlar distribuerade i skolvalet - men inte Piratpartiet och Feministiskt initiativ.

Sheriffen:

Och i år ska eleverna få rösta på vilket parti de vill.

Skrattar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på vår skola vann mp och moderaterna :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej, det gjorde du inte. Du kom med en massa trams som inte på något sätt var relevant för frågan. Du ser seriöst inte var din "förklaring" brister?

Nej, det gör jag inte. Var god upplys mig ooh du vise.


   
SvaraCitera