Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraterna och nazism


Ämnesstartare

Niklas:

Så det innebär att exempelvis barn till en sydamerikansk förälder och en etnisk svensk förälder får stanna, så länge barnet ser ut att vara etnisk svensk? 

Lations tillhör inte vår ras, en blandning mellan en sydamerikan och en svensk har ingen rätt till medborgarskap. 


Utifall personen ifråga levt här hela livet och i det stora hela är assimilerad så kan undantag göras, men det är ingen garanti.


Det finns även en till dimension vi kan kalla för "hedersmedborgare", dessa kan vara av helt annan ras och deras medborgarskap bygger i regel på förtjänst, att de gjort en stor insats för vårt folk och vår nation. Rasblandning kommer dock fortfarande regleras även där, så om de vill skaffa barn får de göra det i sin egen nation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tiwaz:

Lations tillhör inte vår ras, en blandning mellan en sydamerikan och en svensk har ingen rätt till medborgarskap. 

Men det är ju som sagt ytterst osäkert om man ser på ett barn till en sydamerikan och en svensk att den bara är halvsvensk? Det var ju detta vi var inne på tidigare. Hur gör man då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Men det är ju som sagt ytterst osäkert om man ser på ett barn till en sydamerikan och en svensk att den bara är halvsvensk? Det var ju detta vi var inne på tidigare. Hur gör man då?

Detta har jag redan besvarat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tiwaz:

Detta har jag redan besvarat.

Då sa du att "de man inte kan bedöma behöver inte bedömas", och alltså innebär detta att ett barn till en sydamerikan och en etnisk svensk kan få bli fullvärdig svensk medborgare så länge den ser etnisk svensk ut?

Allt handlar alltså om utseende, dvs att man ska se etnisk svensk ut. Intressant. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Då sa du att "de man inte kan bedöma behöver inte bedömas", och alltså innebär detta att ett barn till en sydamerikan och en etnisk svensk kan få bli fullvärdig svensk medborgare så länge den ser etnisk svensk ut?

Allt handlar alltså om utseende, dvs att man ska se etnisk svensk ut. Intressant. 

Fenotyp hänger ihop med genotyp, grundläggande biologi.


Denna blandning har somsagt ingen rätt till medborgarskap, men undantag kan göras. Det var mitt svar. 


Målet är att vårt folk och vår ras ska kunna existera i framtiden, politiken jag vill föra kommer alltså ha detta i beaktning. Om 15 svensk-sydamerikaner får medborgarskap eller inte spelar ingen större roll, men jag uppmuntrar inte till rasblandning och alla rasblandade individer kommer inte garanteras medborgarskap, även om de är halvsvenskar.


Klarnar det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tiwaz:

Fenotyp hänger ihop med genotyp, grundläggande biologi.


Denna blandning har somsagt ingen rätt till medborgarskap, men undantag kan göras. Det var mitt svar.

Fast man kan ju ha väldigt starka anlag från ena föräldern och alltså se ut som en etnisk svensk fast man egentligen har en förälder från ett helt annat land?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Fast man kan ju ha väldigt starka anlag från ena föräldern och alltså se ut som en etnisk svensk fast man egentligen har en förälder från ett helt annat land?

Ja, vart vill du komma?


Att Sverige måste öppna sitt hjärta för mångkulturen och att vi som folk ska upphöra existera, bara för att man kan problematisera vilka rasblandade individer som kan komma få medborgarskap?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tiwaz:

Ja, vart vill du komma?


Att Sverige måste öppna sitt hjärta för mångkulturen och att vi som folk ska upphöra existera, bara för att man kan problematisera vilka rasblandade individer som kan komma få medborgarskap?

Jag är mest nyfiken på hur ni ska lösa alla uppenbara praktiska problem som kommer ifrån att bygga en hel nation på något så föränderligt, irrelevant och ovetenskapligt som människors biologiska "ras". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tiwaz: I det långa loppet så tror jag att vi kommer upphöra att existera om utvecklingen fortsätter som den gör idag, helt klart.

Det förstår jag att du tror eftersom du bevisligen är dum i huvudet 🙂


   
SvaraCitera

thl*kt N.: sionistiskt? de är pro-israel vet jag, likt alla vettiga människor som kommit över '68-vänstern. är man sionist bara för att man gillar ett riktigt land mer än några bittra terrorister som runkar till en 70 år gammal oförrätt?

Niklas:

Snyggt! Mycket glad

"70 år gammal oförrätt"? Det är en pågående oförrätt, de israeliska bosättarna tar fortfarande, olagligt, över mer och mer land och palestinierna lever fortfarande i ett jävla koncentrationsläger, under militär och till stor del även civil kontroll av Israel, där de dagligen blir förtryckta. Om ni är emot massinvandringen av muslimer till Sverige så borde ni även vara emot den sionistiska och religiöst motiverade invasionen av Palestina, som har lett till att palestinierna blivit och fortfarande blir utkörda från deras egna hem. De har blivit mördade, drivits på flykt, förpassats till extremt små områden och behandlas än i dag som djur av sina israeliska fångvaktare. Det är anledningen till allt hat och att de islamistiska terroristerna i Hamas har fått så mycket att säga till om. Sionisterna hade inte haft någonting att frukta om de inte vore sådana terrorister själva.

Var lite konsekventa. Vad som händer i Sverige är fan ingenting i jämförelse med vad palestinierna har fått utstå, och ändå stödjer ni Israel? Ni två har uppenbarligen ingen som helst koll på den här konflikten och borde ärligt talat skämmas över era åsikter. För övrigt så gråtrunkar sionisterna i Israel minst lika mycket till en ännu äldre oförrätt, som de ständigt använder för att rättfärdiga deras illdåd mot ett folk som inte hade någonting med den att göra (nåja, om man inte ska tro på Netanyahu). Netanyahu försöker framställa hela det palestinska folket som nazister och om han fick tillåtelse hade han förmodligen gjort sig av med dem helt och hållet.

Angående Tiwaz sjukliga rasfixering så är majoriteten av israeler ungefär lika måna om deras rashygien. Israel är ett av de mest rasistiska länderna i hela världen.


   
SvaraCitera

Jag hoppas innerligt att du trollar.


   
SvaraCitera

Jag hoppas innerligt att du syftar på trådskaparen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus: Var lite konsekventa. Vad som händer i Sverige är fan ingenting i jämförelse med vad palestinierna har fått utstå, och ändå stödjer ni Israel? Ni två har uppenbarligen ingen som helst koll på den här konflikten och borde ärligt talat skämmas över era åsikter.

Jag skulle säga att jag har bra koll på konflikten och jag anser inte att du ger en korrekt bild av den. Båda folken har historisk koppling till området och båda sidor har genom sina ageranden historiskt ansvar för hur situationen är idag. I vår nutid skulle jag dock säga att det framförallt är Palestina och dess allierade som bär det största ansvaret. Vet inte exakt vad du menar med "stödjer Israel", men utifrån situationen idag stödjer jag definitivt Israels rätt att existera och anser inte att Palestina ska erkännas. 


   
SvaraCitera

Niklas: Båda folken har historisk koppling till området och båda sidor har genom sina ageranden historiskt ansvar för hur situationen är idag. 

Den enorma skillnaden är att judarnas historiska koppling till området är över 2000 år gammal och (fram till att västerländska judar använde sig av denna koppling och bosatte sig där "igen") helt utdaterad, medan många av de palestinier som var med om den etniska rensning som påbörjades redan före staten Israel utropades 14:e maj 1948 fortfarande lever. Många av deras barn och barnbarn lever. Du kan inte jämföra på det där viset utan att framstå som vilken hjärntvättad amerikan som helst.

Ja, det har bott judar i Palestina även före massinvandringen påbörjades, precis som det har bott invandrare i Sverige före massinvandringen påbörjades här. Den massinvandring som sker till Sverige är du strängeligen emot... varför är det i dina ögon mer okej för västerländska judar att massinvandra till ett land, ta över det och dessutom köra ut ursprungsbefolkningen? Majoriteten av sionisterna ville, när de invandrade, inte leva i harmoni med palestinierna, utan ansåg sig ha en helig rätt till landet och ville ha det för sig själva. De tog över det med våld. Den etniska rensningen av palestinier påbörjades långt före staten Israel för första gången blev angripen, så försök inte ens skylla på att det var krig.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Israel#Sj.C3.A4lvst.C3.A4ndighetskriget_1948

"Kort efter det att FN:s delningsplan publicerats, började judiska milisorganisationer att driva bort palestinier från det område som avsetts för den judiska statens område. Fram till den 9 januari 1948, då Arabstaterna svarade med att sända in frivilliga soldater, hade 75 000 palestinier drivits bort. Arabförbanden hade dock föga framgång och fram till 15 maj 1948 då britterna lämnade Palestinamandatet, hade ytterligare 250 000 drivits bort från sina hem."

Vad du gör nu är ingenting annat än att hyckla, och jag förstår inte hur du inte kan inse det. Nej, du har ingen koll.

Niklas: I vår nutid skulle jag dock säga att det framförallt är Palestina och dess allierade som bär det största ansvaret.

Du tror seriöst att om Hamas slutade skicka missiler, som ytterst sällan når fram till sina mål eller skadar någon (Iron Dome tar hand om de flesta), så skulle Israel sluta ockupera palestiniernas land och ge tillbaka lite av allt land de stulit? Du tror att de skulle sluta förtrycka dem? Jag tvivlar, då absolut ingenting tyder på det.

Hamas gör bra mycket mer nytta för Israel än för Palestina, eftersom Israel använder dem som anledning till att fortsätta behandla palestinierna som skit. De behöver Hamas för att på något vis kunna rättfärdiga deras handlingar inför resten av världen.


   
SvaraCitera

Niklas: anser inte att Palestina ska erkännas. 

För att du och likasinnade ska förstå vidden av ert hyckleri kan vi ju göra en jämförelse. Låt säga att FN eller EU beslutar att dela upp Sverige i två delar, varav muslimer får den större andelen. Så fort beslutet fattas börjar muslimer medelst våld fördriva icke-muslimer från deras hem och alla icke-muslimer som stannar i Sverige tvingas fly till Norrland. När muslimerna utropar ett kalifat förklarar Norge, Danmark och Finland krig mot det, men det muslimska kalifatet får vapen av EU och vinner kriget med lätthet. Nu tar muslimerna successivt över mer och mer av Sverige och några decennier senare ser kartan ut så här:

UIpEJza.png

Anser du att detta hypotetiska kalifat har en lika stor rätt att existera i dess nuvarande form som Israel? Att de svenskar som fortfarande är under militär och till stor del civil kontroll av kalifatet, som fortfarande blir allvarligt förtryckta och som fortfarande förlorar land till muslimska bosättare bara borde släppa saken och gå vidare? Hade du vägrat erkänna Sverige på grund av någon svensk motsvarighet till Hamas?


   
SvaraCitera