Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraterna Rätt eller Fel?


linus333: Så du tycker det är rätt att fälla en demokratisk grupp med hjälp av argument med felaktiga eller falska belägg? Argumenten kan lika gärna vara okritiserade, icke-källkritiska med, det där tycker jag är fel.

Beror på. Alla partier tycker nog att kritiken man får består mycket av ofog, att framhäva sig själv på andras bekostnad är lite av hur det politiska maktspelet går till, även om det inte behöver innehålla så mycket substans alla gånger. Men om en grupp möter vad du menar vara oförtjänt kritik så reder det ofta ut sig på annat håll. I sverige har utveckling skett via alternativa medier och forum på internet med högt i tak där meningsutbyte och informationsflöde som annars inte blir tillåten på andra ställen i samhället. Jag talar givetvis om Flashback och Avpixlat här.

Men det finns även vägar inom etablerad media. Ibland tillåts kritiska artiklar gentemot den SD-kritik som förs, eller helt sonika sådant som går i linje med SD's politik. Än är kommunikationsvägarna rätt dåliga, men det reder ut sig med tiden. Sanningen kan man inte dölja hur långt som helst. Så över tid är risken väldigt liten att kritiken får stå oemotsagd. Utöver det här får du tänka på att det i politisk retorik inte finns några absoluta sanningar och någon objektiv rättskipning. Vissa kommer att hålla med i det som sägs, många kommer inte. Debatt uppstår och den som verkar mest övertygande är den som kommer att hålla i taktpinnen för stunden.

linus333: Skulle inte säga att mitt argument tyder på en dålig allmänbildning snarare en synvinkel från där jag står i politiken, jag skulle inte få för mig än att rösta något annat än rött, men känner sympati för alla politiska parti.

Oj, här verkar det ha blivit ett stort missförstånd!

Jag uttryckte mig nog inte tillräckligt tydligt i inlägget men jag talade faktiskt inte om de belägg du lade fram, utan den argumentationstekniken (bättre ord?) du kritiserade. Dvs den där om "din pizza är italiensk och din kebab turkisk". Just den tyckte jag var ett stendött argument mot SD och invandringskritiken.


   
SvaraCitera

Poängen är väl att man ska få tycka att de har rätt utan att frysas ut från fack, arbetsplatser och möteslokaler. Men så är det inte idag. Vänstern har ett järngrepp om media där man som enda fokus har att smutskasta SD så mycket som möjligt och få folk att inte vilja förknippas med dem.

Varför tror ni att samtliga media hela tiden tjatar om samma gamla vänsterämnen hela tiden så fort det blir debatt? Vård, skola, omsorg, feminism... det är ingen variation på debatten direkt, och det beror på att media för en målmedveten agendajournalistik med enda syfte att prata om något så mycket att folk till slut hjärntvättas att ta till sig det man säger.


   
SvaraCitera