Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraterna - rasister?


Ämnesstartare

time:
Exempel 1: (inte rasistiskt) Jag tycker att vår integrationspolitik är helt åt helvete och vi borde försöka hitta en lösning snabbast möjligt för att se till att alla får det bra och inte hamnar i ett utanförskap när de kommer till Sverige.

Exempel 2: (rasistiskt) Jag tycker att vår integrationspolitik är helt åt helvete och invandrarna ska minsann inte få njuta av samma privilegier i mitt land som jag själv har fått, och får.

Det finns ju inte resurser nog åt fler invandrare, det har inget att göra med induviderna, det har att göra med att skiten tar slut.


   
SvaraCitera
time
 time

m3d3a: fast SD är ju hör ju till exemplet 1 ? om det var så du menade

Ja, utåt sett. Sen gäller det ju att hitta någon som stödjer Sverigedemokraterna och inte säger saker som exempel 2. Du gör ju det, till exempel.


   
SvaraCitera
time
 time

challeballe: Det finns ju inte resurser nog åt fler invandrare

Sverige är inte på väg mot ett ekonomiskt dödläge om det är det du menar. Resurser finns, problemet sitter i hur Sverige tar emot invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Länka gärna till var det står på SDs hemsida att invandrare får gratis iPhones.


Och folk har jobb, alla invandrare är inte papperslösa och utfattiga. Många av de du ser med utländskt ursprung har antagligen bott här hela sitt liv. Varför tycker du inte att man har rätt till en iPhone om man ser utländsk ut?

Har inte sagt att gratis iphones stog på SD'd hemsida. Det stog det med tandläkare för 50kr. Jo dom har rätt till det men jäkligt många invandrare har splitternya iphones och ska alltid verka vara bäst och tro att de kan göra vad de vill. NU för att jag säger det här vill jag inte framstå som rasist och nej jag vet självklart att inte alla invandrare är såhär, finns helt udnerbara invandrare för den delen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Ja, utåt sett. Sen gäller det ju att hitta någon som stödjer Sverigedemokraterna och inte säger saker som exempel 2. Du gör ju det, till exempel.

har inte sagt saker som ex 2 , snälla läs innan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Sverige är inte på väg mot ett ekonomiskt dödläge om det är det du menar. Resurser finns, problemet sitter i hur Sverige tar emot invandrare.

klart det finns resurser men i detta fall väljer SD att lägga detta på äldreomsorgen där dom äldre har det förjävligt. Kul o äta transporterad vakuumpackad mat varje dag, gå o lägga sig 19.00 på helgerna och inte kunna få gå ut vilken tidpunkt man vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Sverige är inte på väg mot ett ekonomiskt dödläge om det är det du menar. Resurser finns, problemet sitter i hur Sverige tar emot invandrare.

Varför har pensionerna sänkts? Varför har sjukvården försämras? Varför blir välfärden sämre och sämre? Människorna som byggde upp det här landet och dess välfärd blir behandlade extremt dåligt. Min mormor, till exempel, hennes pension har sänkts och sänkts. Samtidigt kommer en familj till Sverige och dom som är 65+ i den familjen får exakt lika mycket som min mormor. Ryktet sprids om att "I Sverige får man gratis pengar!" och så är det ju, men inte länge till om det inte begränsas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är fel att kritisera SD.

NI tar ju bara upp dom dåliga delarna i SD, som ex rasism. Sluta att kritisera folks tro. Folk måste få tro vad dom vill. Det är ohyffsat att kritisera någon trosuppfattning.

Right?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

challeballe:
Varför har pensionerna sänkts? Varför har sjukvården försämras? Varför blir välfärden sämre och sämre? Människorna som byggde upp det här landet och dess välfärd blir behandlade extremt dåligt. Min mormor, till exempel, hennes pension har sänkts och sänkts. Samtidigt kommer en familj till Sverige och dom som är 65+ i den familjen får exakt lika mycket som min mormor. Ryktet sprids om att "I Sverige får man gratis pengar!" och så är det ju, men inte länge till om det inte begränsas.

äntligen, håller med dig


   
SvaraCitera
time
 time

m3d3a:

klart det finns resurser men i detta fall väljer SD att lägga detta på äldreomsorgen där dom äldre har det förjävligt. Kul o äta transporterad vakuumpackad mat varje dag, gå o lägga sig 19.00 på helgerna och inte kunna få gå ut vilken tidpunkt man vill

Hur tänker du dig att SD ska genomföra det här? Det räcker inte med att säga "vi ska lägga pengar på det och det" när man inte har koll på hur ekonomin fungerar. SD skulle sabba Sverige ännu värre än vad Alliansen gjort och sen skulle vi alla stå på andra sidan och ba "hepp, det var inte invandringens fel i alla fall".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
Det är fel att kritisera SD.

NI tar ju bara upp dom dåliga delarna i SD, som ex rasism. Sluta att kritisera folks tro. Folk måste få tro vad dom vill. Det är ohyffsat att kritisera någon trosuppfattning.

Right?

Yes, äntligen nån som tar det på samma sätt som jag tolkar SD.Sluta kritisera SD och sluta se SD som ett rasismparti! 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Patrick:
Det är fel att kritisera SD.

NI tar ju bara upp dom dåliga delarna i SD, som ex rasism. Sluta att kritisera folks tro. Folk måste få tro vad dom vill. Det är ohyffsat att kritisera någon trosuppfattning.

Right?

Hahaha åh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Hur tänker du dig att SD ska genomföra det här? Det räcker inte med att säga "vi ska lägga pengar på det och det" när man inte har koll på hur ekonomin fungerar. SD skulle sabba Sverige ännu värre än vad Alliansen gjort och sen skulle vi alla stå på andra sidan och ba "hepp, det var inte invandringens fel i alla fall".

varför skulle SD sabba Sverige ? På vilket sätt?Hade du hellre valt att rösta på Miljöpartiet som står för fri invandring kanske?


   
SvaraCitera
time
 time

m3d3a:

Yes, äntligen nån som tar det på samma sätt som jag tolkar SD.Sluta kritisera SD och sluta se SD som ett rasismparti! 🙂

SD är inte ett "rasismparti" (is that a word?), men styrt av obehagliga, oerfarna och outbildade personer.

Varför startar du en tråd om SD om du bara lyssnar på medhåll? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3d3a:

Yes, äntligen nån som tar det på samma sätt som jag tolkar SD.Sluta kritisera SD och sluta se SD som ett rasismparti! 🙂

Jag tror nog du misstolkade sarkasmen där.


   
SvaraCitera