Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraternas Familjepolitik


Ämnesstartare

"Ansvarsfulla relationer mellan män och kvinnor är en viktig faktor för människors och samhällens välbefinnande. Sverigedemokraterna ser äktenskapet som en av de mest stabiliserande och trygghetsskapande faktorerna för både barn och vuxna och vill därför uppmuntra till både ingåendet och vårdandet av detsamma.

Partiet reagerar negativt på landets höga skilsmässotal och anser att samhället i högre grad bör verka för att minska detta.

Till exempel bör betydelsen av ansvarsfulla relationer på ett tydligare sätt lyftas fram i skolornas sex- och samlevnadsundervisning och kostnadsfri familjerådgivning bör finnas tillgänglig i alla kommuner.

Sverigedemokraterna anser att äktenskapet skall vara förbehållet par bestående av man och kvinna. "

http://www.sverigedemokraterna.se/


   
Citera
Ämnesstartare

Åsikter?


   
SvaraCitera

Lajnowh:

Åsikter?

Att folk får leva i vilka förhållanden dom vill om alla är med på detyadayada


   
SvaraCitera

"En man skall ej älska en annan man såsom en man älskar en kvinna."


   
SvaraCitera

inget fel med det där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

"En man skall ej älska en annan man såsom en man älskar en kvinna."

jaa bibeln [love][love][love]

OF 5:

inget fel med det där

utveckla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag anser att en person ska få dela sitt liv med vem fan han/hon vill samt skilja sig från den personen när fan han/hon vill. Det är deras liv och deras val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

jag anser att en person ska få dela sitt liv med vem fan han/hon vill samt skilja sig från den personen när fan han/hon vill. Det är deras liv och deras val.

jag håller med men förstår inte hur folk kan rösta på sverigedemokraterna när de förespråkar sådant nonsens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

jag håller med men förstår inte hur folk kan rösta på sverigedemokraterna när de förespråkar sådant nonsens.

inte jag häller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inge vidare skulle jag säga. Känns som de kommer kränka homosexuellas rätt till att få vara tillsammans.


   
SvaraCitera

Lajnowh:

utveckla.

det är helt i linje med deras ideologi så det finns inte så mycket att säga, sen finns det ju alltid folk som tycker annat

Lajnowh:

jag håller med men förstår inte hur folk kan rösta på sverigedemokraterna när de förespråkar sådant nonsens.

för att det finns rätt många invandrarfientliga, något parti måste dom ju kunna rösta på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det är helt i linje med deras ideologi så det finns inte så mycket att säga, sen finns det ju alltid folk som tycker annat

ja men jag undrar om de som röstar sd vet att de även tar ställning för sånt här

OF 5:

för att det finns rätt många invandrarfientliga, något parti måste dom ju kunna rösta på

de måste kunna identifiera sig i allt, eller i alla fall det mesta, partiet står för


   
SvaraCitera

Lajnowh:

jaa bibeln [love][love][love]

jaaa [love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med de fullständigt i det där. Samhället bör vara med och stödja för färre skilsmäsor. Är bara bra att man försöker motarbeta att folk gifter sig kors och tvärs och skiljer sig ungefär lika enkelt som man har tröttnat på tröjan man har på sig. Man ska dock inte gå in och lagstifta om sånt här men en allmän uppmuntran till bättre värderingar om äktenskapet är ett steg i rätt riktning.


   
SvaraCitera

Lajnowh:

ja men jag undrar om de som röstar sd vet att de även tar ställning för sånt här

tror faktiskt dom skiter i det om jag ska vara ärlig

Lajnowh:

de måste kunna identifiera sig i allt, eller i alla fall det mesta, partiet står för

visst är det så fast sd har ju breddat sitt partiprogram bara för att folk inte ska klaga på dom hela tiden och säga att dom bara är rasister som driver invandringsfrågan. Dom försöker ju vara ett "riktigt" parti


   
SvaraCitera