Aviseringar
Rensa alla

sverigeresa


Ämnesstartare

Mawns:

Hur länge ska du stanna?

Det beror på hur mycket vi hittar att göra. Minst tre dagar.

Neurosedyn:

I Lund kommer du inte in någonstans om du inte är student.

Då tar man tåget till Göteborg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Det beror på hur mycket vi hittar att göra. Minst tre dagar.

Vet inte om det finns så mycket att göra här, det är 18årsgräns på mejeriet och de flesta andra uteställe och klubbarna. Om jag skulle vara er så skulle jag sticka till malmö och fixa ett vandrarhem där, Lund ligger bara 15 minuter därifrån och kostar 20 spänn med tåg eller buss, så ni kan ju hänga där ändå.

Lund är jättebra om man är student, men bara lite halvbra om man inte är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

det är 18årsgräns på mejeriet och de flesta andra uteställe och klubbarna.

Harpyja:

Jo men det är ju en plan vi har i sommar så då är vi båda arton :]

I see. Anledningen till varför vi valde lund är för att det är billigt till malmö, göteborg och danmark så det är inte lika begränsat.

Kan ju välja att bo i Malmö också iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om jag skulle vara er så skulle jag sticka till malmö och fixa ett vandrarhem där,

De flesta ställen i Malmö har dock 20-årsgräns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neurosedyn:

De flesta ställen i Malmö har dock 20-årsgräns.

KB brukar väl ha 13 rätt ofta. I Köpenhamn så brukar det inte vara så speciellt med åldersgränser dock, så där kan de ju maxa och ha kul.

Nu när jag tänker efter så finns det jättemånga ställen som inte har 20-årsgräns, vad snackar du om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Nu när jag tänker efter så finns det jättemånga ställen som inte har 20-årsgräns, vad snackar du om?

De flesta större nattklubbarna har 20-årsgräns. Enda jag vet som inte har det är Chokladfabriken, men alla de andra, Slagthuset, Heartbreak, Etage osv har 20. Sen finns det ju de som har ännu högre åldersgräns, som Harrys, som har 25 samt ett ställe som ligger precis vid korsningen vid Lilla Torg som jag inte kommer ihåg vad det heter för tillfället, men som hade 23 sist jag var där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neurosedyn:

Enda jag vet som inte har det är Chokladfabriken, men alla de andra, Slagthuset, Heartbreak, Etage osv har 20

Då finns det många som du inte känner till. Sen så är ju nattklubbar och klubbar inte samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Då finns det många som du inte känner till. Sen så är ju nattklubbar och klubbar inte samma sak.

Jag känner till de flesta stora iaf. TS sa dessutom att hon var ute efter att dansa, vilket för det mesta man bara kan göra på nattklubbar, om man vill dricka samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neurosedyn:

TS sa dessutom att hon var ute efter att dansa, vilket för det mesta man bara kan göra på nattklubbar, om man vill dricka samtidigt.

Hon kan ju inte dricka lagligt någonstans om hon är 17 ändå så [zzz] Men för en artonåring är det inga problem att ha kul en malmönatt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Hon kan ju inte dricka lagligt någonstans om hon är 17 ändå så [zzz] Men för en artonåring är det inga problem att ha kul en malmönatt!

Ptja, när jag hade en polare på besök för senast 1½ år sedan så kom vi knappt in någonstans förutom Chokladfabriken eftersom han bara var 18.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Hon kan ju inte dricka lagligt någonstans om hon är 17 ändå så

För det är ju inte så att jag redan har sagt två gånger i tråden att vi planerar att åka i sommar, då vi båda är arton.


   
SvaraCitera

Neurosedyn:

De flesta större nattklubbarna har 20-årsgräns.

fel? eller okej, kanske stämmer. men finns en flertal du inte nämner som har 18 på fredagar. Dessutom kommer man som tjej ändå in på typ alla även om man är 18.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill inte övernatta i främmande primitiva miljöer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vill inte övernatta i främmande primitiva miljöer

Ring om du ändrar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Ring om du ändrar dig.

kanske mailar om jag får slut på alternativ


   
SvaraCitera