Aviseringar
Rensa alla

Sveriges tragedi - sanningen om massinvandringen till Sverige


Ämnesstartare

BOKTIPS

Sveriges tragedi - sanningen om massinvandringen till Sverige

Fram till 1970-talet var Sverige ett svenskt land, där invånarna hade en gemensam historia och gemensamma grundläggande värderingar. Folket hade genom val utsett makten i landet och utvecklat en väl fungerande demokrati. 1974 bestämde den då socialdemokratiska regeringen på initiativ av Olof Palme-på välkänt diktaturmanér-att Sverige skulle bli ett mångkulturellt land. Beslutet togs utan motivering och diskussion-och utan folket informerades eller tillfrågades.

Under de sista årtiondena har Sverige haft en massinvandring. Invandrarna kallas generellt för flyktingar av medierna och politikerna, även om bara 2-3% av dem har flyktingstatus. Någon förkämpe för demokrati och mänskliga rättigheter finns knappast bland dagens asylsökare. Däremot välkomnas nu en strid ström av utlänningar som praktiserar en fundamental religionsutövning vilken bland annat utmärker sig genom massivt kvinnoförtryck och hat mot det fria och öppna västerländska samhället.

Detta är bara ett litet utdrag ur boken SVERIGES TRAGEDI, som är mycket läsvärd.

KÄLLA: http://helsingborg.sverigedemokraterna.se/2009/12/07/kop-boken-sveriges-tragedi/

Image


   
Citera

Det fucking ante mig! Du är inte bara nån jävla islamofob, du är ju för fan rasist.


   
SvaraCitera

ksa bli intressant och se vart detta bär av [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner stark lukt av propaganda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Det fucking ante mig! Du är inte bara nån jävla islamofob, du är ju för fan rasist.

Är man rasist om man är kritisk till massinvandring?

HelylleHerman:

ksa bli intressant och se vart detta bär av [smile]

OF 5:

känner stark lukt av propaganda

Länken kanske var lite dumt att lägga upp [blush] försökte radera den men det var för sent. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Någon förkämpe för demokrati och mänskliga rättigheter finns knappast bland dagens asylsökare.

Bah, det där är bara bullshit. Mina föräldrar, och hela den stora gruppen kurder de umgås med/känner (ett hundratal, kanske?), var tvungna att fly från Turkiet just för att de kämpade för demokrati och mänskliga rättigheter. Du vet, för att inte bli fängslad, torterad och/eller avrättad för att du talar fel språk, lyssnar på fel musik, har fel kläder, läser fel böcker, firar fel högtider, såna saker... Hur jävla humant hade det varit att inte ge dem uppehållstillstånd, att skicka tillbaka dem till Turkiet till tortyr och, i de flesta fall, säker död?

Mina föräldrar har aldrig tagit bidrag (utöver standarden, typ barnbidrag, starta eget-bidrag (mammas seriösa, nystartade företag) och studiemedel), aldrig fuskat med skatten, aldrig begått nåt brott, aldrig varit sena med några räkningar (eller, det har väl varit nån försenad bok till biblioteket, om det räknas), aldrig fuskat med sjukledighet eller nåt sånt...

Klart det finns invandrare som är svin o idioter, finns såna svenskar också. Det enda problemet med invandring är när folk slussas till invandrartäta områden istället för t.ex. ut på landet, så att man peppas till att lära sig språket ordentligt och blir av med all jävla stigmatisering. "Massinvandringen" är ett resultat av att Sverige haft (lägg märke till past tense) rykte om sig att vara ett av världens rättvisaste, mest demokratiska länder att leva i, och ett land som man kunde vända sig till för hjälp. Vill man inte att folk ska behöva fly till alla stackars rika länder så kan man ju börja med att t.ex. pusha för lösningar på krig och konflikter istället för att sälja vapen till ena sidan och sen klaga på när folk inte stannar kvar för att dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är faktiskt stolt över att folk vill komma hit.


   
SvaraCitera

Venfort:

Det fucking ante mig! Du är inte bara nån jävla islamofob, du är ju för fan rasist.

WORD WORD WORD. ACK ALA dessa ord.

OF 5:

känner stark lukt av propaganda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_pineapple_:

Vill man inte att folk ska behöva fly till alla stackars rika länder så kan man ju börja med att t.ex. pusha för lösningar på krig och konflikter istället för att sälja vapen till ena sidan och sen klaga på när folk inte stannar kvar för att dö.

Jag beklagar att ni har behövt resa genom hela Europa för att slutligen hamna långt uppe i nordligaste Norden. Tänk om ni bara hade behövt resa över till grannlandet Grekland, Jordanien, Georgien, Armenien, Syrien, Iran, Irak mfl grannländer.

Du har aldrig ställt dig frågan om det bara är Sveriges politiker som vill ha massinvandring till Sverige? Eller vad egentligen Sveriges folk tycker!? Folket som i sin förlängning genom skattsedeln får betala för alla sk "flyktingar"? Du har aldrig funderat över hur det kan komma sig att partier som ex Sverigedemokraterna har växt så mycket som de gjort? Varför ex SD av drygt 1.600 röstande på Flashback får hela dryga 40% av rösterna?

Flashbacks officiella valundersökning 2010

Medans partier som (s) som i huvudsak har legat bakom massinvandringen får blygsamma knappa 5%?

Vakna upp till verklighetens Sverige!

Btw, jag ska inte på något sätt påstå att vår massinvandring är "ditt o din familjs" fel utan hela skulden ligger naturligtvis på de befintliga partierna... både den "röd-gröna röran" o den nuvarande alliansen som har haft öppna dörrar in i landet de senaste decennierna. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jag är faktiskt stolt över att folk vill komma hit.

Om du är så "stolt" kan ju du... min kära isola... finansiera deras mat o uppehälle... så slipper de ligga samhället till lags o leva på bidrag så att "mina" skattepengar går till "deras" uppehälle. Så vet jag istället att mina skattepengar verkligen går till det de egentligen är avsedda för dvs skolor, barnomsorg, sjukvård, åldringsvård, barnbidrag o pensioner till våra äldre mm mm mm mm mm. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

mina skattepengar

Hur mycket har du betalat i skatt än så länge då?

TheSpookyMan:

skolor, barnomsorg, sjukvård, åldringsvård, barnbidrag o pensioner till våra äldre mm mm mm mm mm. [wink]

Och där ingår alla som har svenskt har svenskt medborgarskap?

TheSpookyMan:

Varför ex SD av drygt 1.600 röstande på Flashback får hela dryga 40% av rösterna?

1600 jämfört med 9 000 000 är inte mycket att hurra för, sen att det hänger en massa idioter på FB gör ju inte saken bättre 🙂

TheSpookyMan:

Jag beklagar att ni har behövt resa genom hela Europa för att slutligen hamna långt uppe i nordligaste Norden

Du vet om att Sverige har ett jäääääkligt bra rykte om sig? Att det är så bra, att de har det ena och det andra skyddet om det skulle skita sig totalt, att det är demokrati etc, så varför tror du folk väljer Sverige framför "sämre" länder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Hur mycket har du betalat i skatt än så länge då?

"Än så länge"!?!?!? Bättre o se det per år. [sad] Eftersom jag flyttade direkt hemifrån mina föräldrar till eget hus på landet så betalar jag ca 10.000 kronor per år i fastighetsskatt, ca 100.000 kronor per år i inkomstskatt o ytterligare några tusen kronor i förmögenhetsskatt per år. Sedan kan man ju plussa på med vägskatt för bilen, energiskatt för uppvärmning av huset o slutligen 20% i mervärdesskatt för all konsumtion. Blir det några pengar över undrar jag??? Förutom de nämnda skatterna är det säkert många skatter jag glömt bort eller kanske tom inte visste att jag betalar. [sad]

Just av den anledningen att jag bevisligen "bidrar" med skattepengar så anser jag som skattebetalare att jag även kan ställa krav på vart mina surt förvärvade skattepengar tar vägen.

Crypto:

Och där ingår alla som har svenskt har svenskt medborgarskap?

I vart fall ALLA som arbetar o betalar skatt! Invandrare sk flyktingar har ju en ovana att när de får pengar över så skickar de hem dessa pengar till sina hemländer. Detta innebär i sin förlängning att Sveriges ekonomi UNDERGRÄVS ännu mer. [sad]

Crypto:

1600 jämfört med 9 000 000 är inte mycket att hurra för, sen att det hänger en massa idioter på FB gör ju inte saken bättre 🙂

1.600 är ju naturligtvis inte speciellt många. Däremot är det inte 9 miljoner som är röstberättigade i Sverige. Däremot är samtliga 1.600 på FB röstberättigade. Ger kanske en liten fingervisning av vart framtidens politik bär hän. Vi får tacka de befintliga partierna för detta. Sant är förvisso att det hänger en del "halvlustiga" individer på FB som kanske inte är representativa för svenska folket.

Crypto:

Du vet om att Sverige har ett jäääääkligt bra rykte om sig? Att det är så bra, att de har det ena och det andra skyddet om det skulle skita sig totalt, att det är demokrati etc, så varför tror du folk väljer Sverige framför "sämre" länder?

Du har själv besvarat frågan! Vi ger alla flyktingar stor fin fullt möblerad lägenhet, nya fina kläder, plattTV o mobiltelefoner o ett socialbidrag per månad som i många fall motsvarar en årslön i deras hemländer.

I sin förlängning att detta medfört att Sverige har halkat ner från plats nummer 3 på den globala BNP listan till plats nummer 15.
Källa: ​Lista över länder efter BNP (PPP) per capita


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Just av den anledningen att jag bevisligen "bidrar" med skattepengar så anser jag som skattebetalare att jag även kan ställa krav på vart mina surt förvärvade skattepengar tar vägen.

Jobba o var glad att du hjälper andra som inte har det lika bra som du 🙂

TheSpookyMan:

I vart fall ALLA som arbetar o betalar skatt!

Jaha.. och vad ska svenskar som är sjukskrivna eller inte kan arbeta av andra skäl göra då? Dö?

TheSpookyMan:

Invandrare sk flyktingar har ju en ovana att när de får pengar över så skickar de hem dessa pengar till sina hemländer

[zzz]

TheSpookyMan:

Vi ger alla flyktingar stor fin fullt möblerad lägenhet, nya fina kläder, plattTV o mobiltelefoner o ett socialbidrag per månad som i många fall motsvarar en årslön i deras hemländer.

Skojar du med mig?
Snarare att vi ger dem en lägenhet där de får bo trångt med sin egna familj och andra familjer, fina kläder innebär nog i de flesta fallen Second Hand kläder, plattTV? vad sjutton dillar du om? :S
ja socialbidragen kanske motsvarar en årslön i deras land, men de kommer inte så långt med det här i Sverige.


   
SvaraCitera