Aviseringar
Rensa alla

svimma


Ämnesstartare

Jag har länge undrat hur det känns att svimma. Har någon av er gjort det hur kändes det? Vad var orsakentill att ni svimma?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Man blir yr o sen blir allt svart sen ligger man på golvet o undrar vad som hände


   
SvaraCitera

ja som schim sa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan tappa hörseln temporärt också


   
SvaraCitera

Precis som schim sa. Man blir yr och det svartnar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror ej men en har ju vart nära ett par gånger 


   
SvaraCitera
wisc
 wisc

Jag har aldrig riktigt "Svimmat". Men jag tror att jag har varit nära på att göra det, ett par gånger. Symptomen som jag upplevde då var: att synen blev suddig, förvirring, yrsel, nedsatt hörsel och djup andning.

Varje gång detta hänt har jag satt- eller lagt mig ned och då avtar känslan efter en stund. Stark nervositet och rädsla framkallade det hela. Även i samband med utmattning. 


   
SvaraCitera

Jag har inte heller svimmat sådär på riktigt, men jag har fått ett högt blodsockerfall. Då blir man svag i hela kroppen så man bara faller ihop. Sen kan man ta sig upp på bara några sekunder och man är helt vit i ansiktet. Man vill spy och allt är jobbigt, fast det går nämligen inte att spy. Senare kanske man faller sisådär 5 gånger innan man fått i sig socker.

Fyyyyyyy.

P.S Förlåt för dåligt språk, är inte direkt så pigg. D.S


   
SvaraCitera

Har aldrig svimmat.


   
SvaraCitera
time
 time

Har svimmat några gånger och då brukar det börja med att jag ser ljusfläckar och så dämpas hörseln och poff så ligger man på marken och har noll aning om hur man hamnade där. Sen när man vaknat till så ringer det i öronen en stund och så är man lite yr och svag, sen går det över.


   
SvaraCitera
Draug

Har svimmat en gång pga uttorkning och sjukdom. Blev yr som satan, synfältet blev suddigt och fylldes av svarta prickar som sen blev helt svart när jag tappade medvetandet. Obehagligt att tappa kontrollen över sin egen kropp så sett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den gång jag svimmade föranleddes det av yrsel (solsting?). hamnade i en spiraltunnel och såg mitt liv passera revy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
den gång jag svimmade föranleddes det av yrsel (solsting?). hamnade i en spiraltunnel och såg mitt liv passera revy.

vad onödigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
den gång jag svimmade föranleddes det av yrsel (solsting?). hamnade i en spiraltunnel och såg mitt liv passera revy.

I rörliga bilder? Typ korta frekvenser av minnen? Låter förbannat häftigt, hur upplevde du det? 


   
SvaraCitera
mynona

En försumbar upplevelse. Ena stunden var jag jag full av tankar, frustration och känslor, andra stunden vaknade jag och hade tydligen var medvetslös däremellan. Kort sagt upplevde jag inget under svimningen, bara före och efter. Jag var mycket svag


   
SvaraCitera