Aviseringar
Rensa alla

Svimmar nästan när jag ställer mig upp


Ämnesstartare

Nu är ju mitt sommarlov i full fart... Och jag sitter framför datorn ca 11-04 dagligen!
Jag vet att det är helt sjukt men när man inte har några kompisar blir det så.

Nu till saken: Varje gång jag ställer mig upp för att hämta dricka, äta eller nått så efter några steg så svimmar jag nästan, antingen stannar jag och väntar ut det eller så lägger jag mig ner 😛 så försvinner det direkt, och efter det har gått över så sticker det en kort stund överallt...
Antagligen blodcirkulationen.
Men jag undrar om detta är farligt på något sätt, kan man få hjärnskador eller nått pga det?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag skulle tro att det beror på vätskebrist i denna värme, ha en flaska med dricka bredvid datorn at all times.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta res dej upp då, rulla dej fram om du vill någonstans[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det svartnar och allt svajjar va? Har också så, ÄT och DRICK ordentligt!


   
SvaraCitera

Låter som blodtrycksfall. Får jag också. Varje gång jag reser mig blir det liksom svart runt mig och jag ser inte riktigt, blir yr. Några sekunder senare går det över. Jag får det för jag har anemi (järnbrist). Är du lång och smal? Hur ser din kost ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är vanligt! Får det ibland när jag ligger ner och ställer mig upp snabbt.. MEn ät och drick nyttigt samt rör på dig! [y]


   
SvaraCitera

Får nästan alltid det när jag reser mig upp för snabbt. Blodet typ.. hinner inte riktigt komma upp till huvudet or something. Det är vad mina föräldrar har sagt iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pinkmoon:

Är du lång och smal? Hur ser din kost ut?

Inte särskilt lång, 176,5cm
Min kost är väldigt dålig.... Just nu är min frukost en fralla och philadelphia, ingen lunch, middag Citronscnitzel, och ingen kvällsmat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

totte1015:

Inte särskilt lång, 176,5cm
Min kost är väldigt dålig.... Just nu är min frukost en fralla och philadelphia, ingen lunch, middag Citronscnitzel, och ingen kvällsmat.

[zzz]

Käka då för faan, och drick! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grejen är det, att inte ens frukosten äter jag upp alltid, känner mig inte hungrig...Och middagen klämmer jag i mig med motstånd 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

totte1015:

Grejen är det, att inte ens frukosten äter jag upp alltid, känner mig inte hungrig...Och middagen klämmer jag i mig med motstånd 😛

Har vart i den situationen! Det är för att du rör på dig för lite, då blir man inte hungrig.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du äter för lite och dricker förmodligen också alldeles för lite.


   
SvaraCitera

pinkmoon:

Låter som blodtrycksfall

el för lite mat/sömn/vätska

mitt tips till dig är:

är ordentligt
drick ordentligt
sov ordentligt
gå någon promenad el liknande varje dag och res dig inte hastigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan bli så av lågt blodtryck men har fått höra att det inte är farligt i sig, utan det farliga med det är att man kan slå i sig i något om man råkar svimma [tard]


   
SvaraCitera

Så får jag när jag har suttit ner länge, tror att du ska lyda de andra

Blivande_japan:

är ordentligt
drick ordentligt
sov ordentligt

mediakatt:

Du äter för lite och dricker förmodligen också alldeles för lite.

S3ON:

Käka då för faan, och drick!

S3ON:

MEn ät och drick nyttigt samt rör på dig!

Underlig:

ÄT och DRICK ordentligt!


   
SvaraCitera