Aviseringar
Rensa alla

Svininfluensan i Stockholm


Issen
Ämnesstartare

Oh noes disaster.

http://stockholm.city.se/nyheter/16356/svininfluensan_har_natt_stockholm

Hur känner du för dehär?

Själv känner jag bara att detta är en ny masshysteri a la fågelinfluensan.


   
Citera

Crowd mentality.


   
SvaraCitera

Masshysteri indeed.

De enda som har dött utav H1N1 som är konfirmerat är från Mexico, och det är typ 20 pers, vilket många tror sig vara för att spicks är genetiskt svagare än resten av världen.


   
SvaraCitera

Vafan 🙁


   
SvaraCitera

kanske därför jag varit sjuk hela veckan[rolleyes]


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Avatar:

De enda som har dött utav H1N1 som är konfirmerat är från Mexico, och det är typ 20 pers, vilket många tror sig vara för att spicks är genetiskt svagare än resten av världen.

I allafall mot sjukdomar som ofta är relaterade till länder med väldigt omväxlande väder antar jag... influensan är väl en sån sjukdom? Rätta mig om jag har fel.


   
SvaraCitera

Issen:

I allafall mot sjukdomar som ofta är relaterade till länder med väldigt omväxlande väder antar jag... influensan är väl en sån sjukdom? Rätta mig om jag har fel.

Jag vetifan hur det funkar :p har bara fått min uppfattning från det jag läste på wikipedia för en vecka sen typ 😛


   
SvaraCitera

Issen:

Hur känner du för dehär?

Jag är ganska övertygad om att det mesta överdrivet och att skrämselpropagandan har en baktanke, precis som all annan skrämselpropaganda [wink]


   
SvaraCitera

Är det någon här som har sett Paranoia Agent?


   
SvaraCitera

Omöjligt att ta svininfluensan på allvar. Ordet finns ju inte ens med i T9-ordboken...


   
SvaraCitera

Jag känner att jag varken är gammal, sjuklig eller spädbarn. Således är jag inte direkt i riskzonen att dö = imoon nöjd.
tehee[smile]


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Omöjligt att ta svininfluensan på allvar. Ordet finns ju inte ens med i T9-ordboken...

Kanske därför dom döpte om den till nya influensan


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Ordet finns ju inte ens med i T9-ordboken...

Gör ju inte dvärg heller[sad]
..men jag tar dem på allvar[party]


   
SvaraCitera

Mawns:

Är det någon här som har sett Paranoia Agent?

Halva första avsnittet tror jag


   
SvaraCitera

Imoon:

Jag känner att jag varken är gammal, sjuklig eller spädbarn. Således är jag inte direkt i riskzonen att dö = imoon nöjd.
tehee[smile]

Således är du med i gruppen som förmodligen dör först.. Har du läst nåt om svininfluensan? Dom flest dödsfall har varit unga människor och friska människor eftersom deras starka immunförsvar flippar och pajjar lungorna. [cheers]

Avatar:

De enda som har dött utav H1N1 som är konfirmerat är från Mexico, och det är typ 20 pers, vilket många tror sig vara för att spicks är genetiskt svagare än resten av världen.

Bra många fler än 20 som dött.


   
SvaraCitera