Aviseringar
Rensa alla

Svinkoppor


Ämnesstartare

Jag är 17 år och gick till Vårdcentralen idag för att få bekräftat att jag har insjuknat i Svinkoppor. Fick ut penicillin och ska se relativt normal ut på måndag, det vill säga om 4 dagar.

Någon mer som har haft svinkoppor och vet hur jobbigt det är?
Jag närmar mig inte ens ytterdörren så länge jag har utslag i ansiktet och vill i princip brista i gråt så fort jag möter min egen spegelbild ;/


   
Citera
Ämnesstartare

Äckligt, har haft det på handen bara ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade det på nacken, kliade som in i helvete...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skönt att ha det på något annat ställe än i ansiktet i alla fall! Och ja, det kliar verkligen som in i! Tur att man är så pass äcklad av sig själv att man vägrar att vidröra sig!

Fick ni penicillin? Och hur lång tid tog det innan utslagen försvann efteråt?


   
SvaraCitera

japp, hade det i ansiktet och öronen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan bli din privata doktor, om du fattar vad jag menar[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ingen vill vara min doktor just nu...
Det är en härda bara att se på mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft svinkoppor 🙁 , hade det på skolfotot i trean, vid näsan ![cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attans då! Då vet du hur det känns!

Kommer du ihåg hur lång tid det tog för utslagen att försvinna?
Och det har väl aldrig kommit tillbaka? :O

Min läkare sa att det fanns en risk att svinkoppor gjorde det om man inte smorde sig med en speciell salva...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade det en gång, var ett helvete och smittade tjejen T___T var på ett lajv i en vecka så jag såg inte mina ben förrän jag kom ut, men kliade en hel del den veckan. tog ett tag att bli av med [zzz]


   
SvaraCitera

Hehe svinkoppor å svininfluensa. Finns för många svin här i världen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinaJosefinBerg:

Kommer du ihåg hur lång tid det tog för utslagen att försvinna?
Och det har väl aldrig kommit tillbaka? :O

det tog väl ett par veckor innan det försvann helt, och nej, jag har aldrig mer haft det [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkar inte som någon haft några vackra minnen med svinkoppor...
Så tragiskt, hade hoppats det fanns något positivt med att ha det!

Smitta tjejjen låter inte särskilt roligt och att det tar ett par veckor för utslagen att gå bort låter INTE HELLER särskilt roligt. Jag får panik snart! Hoppas penicillinet värker snabbare på mig! Ska ta min andra tablett nu 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinaJosefinBerg:

Min läkare sa att det fanns en risk att svinkoppor gjorde det om man inte smorde sig med en speciell salva...

Jag hade, när jag gick i lågstadiet... Av nån konstig anledning satte sig de på mina lår och rumpa. Härligt. Jag minns inte så mkt av det förutom att jag fick operera bort en del av dem, och nu har ärr efter det [bigcheers]
(dock inte direkt synliga, har inte drirekt komplex för dem om jag har bikini etc.


   
SvaraCitera