Aviseringar
Rensa alla

SVT Debatt-tråden!


Ämnesstartare

S3ON:
Får ont i huvudet av den här kvinnans röst.. :$

dfhfdhdh.jpg

hahahaha jag med!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snor: Ok jag kan väl börja då. Tyckte det var asroligt när moderaten sa att "de som blir tagna av polisen slutar med cannabis" och alla i studion asgarvade. <3

Hon var helt blåst i huvudet. Och den där äckliga SD:aren om tiggarna, "de är vårt ansvar också och de har det hemskt men vi vill skicka tillbaka dem såklart".

Känner förövrigt att jag blivit en smula mer drogliberal efter debatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Hon var helt blåst i huvudet. Och den där äckliga SD:aren om tiggarna, "de är vårt ansvar också och de har det hemskt men vi vill skicka tillbaka dem såklart".

Känner att jag blivit en smula mer drogliberal efter debatten.

Ja, eller hur! Hon ville dessutom höja straffen för narkotikabrott. Det känns så jävla sorgligt att vi straffar människor för att de brukar en drog. De blir stigmatiserade och hamnar i ett utanförskap för resten av sitt jävla liv för att de eventuellt råkade bli tagna av polisen när de rökte cannabis på en fest. Och de har inte skadat någon. Inte ens sig själva. Blir så förbannat arg.
Dessutom om tiggarna så blir jag så jävla arg. Blev väldigt glad när hon den där Ann-Margarethe Livh (vänsterpartisten) sa att vi är med i EU och ansvarar för dem tillsammans. Vi kan inte bara skita i dem. Fan jag blir så arg på att folk saknar empati. Kvinnan sitter där i studion och berättar om att tiggeriet är hennes enda val för att hennes barn ens ska få en utbildning. Och så kan den där jävla moderatfittan (ursäkta språket, jag blir såhär när jag är passionerad) se henne i ögonen och ba "men varför jobbar du inte?". Åh blir så arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snor: Och så kan den där jävla moderatfittan (ursäkta språket, jag blir såhär när jag är passionerad) se henne i ögonen och ba "men varför jobbar du inte?"

Haha ja, som om jobb växer på träd till folk som inte har utbildning eller arbetserfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner att det är bra att cannabisfrågan lyfts fram. Tycker att mannen som var mot cannabis mest var duktig på argumentera och debatta, sen det han sa var mest lame. Moderaten skrattades ut, vilket är rätt tycker jag för sitta och ljuga och propagera gammal skolpropaganda är riktigt trist att lyssna på. Kvinnan från Canalisörerna tycker jag var duktig, hon la fram cannabis som en medicin och att hon i dagsläget behöver vara kriminell för att få smärtlindring, samt att det togs uppatt varför ska man knapra piller när naturlig växt finns. Även att straffen är farligare än bruket. Är ju själv cannabisrökare, som avslappning, berusningsmedel, självmedicinering och att bli straffad för något så simpelt är bara negativt. Tycker dock att man borde diskutera mer hur man skulle kunna gå till väga vid en legalisering än att argumentera om det är farligare än alkohol med mera. Kvinnan från USA var bra på så sätt att hon liksom "varför göra en sån big deal av lite pot" men annars var hon ju inte speciellt påläst, tycker det är synd. Mannen som inte fick prata till punkt hade  nog kommit fram till bra saker om tiden funnits och han fått prata klart. 

Angående tiggeriena såg jag bara början och blev riktigt arg när frågan "varför skaffar du inte jobb?" kom, det är så ignorant och förolämpande.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan vad jag störde mig på den kvinnan som verkade så trångsynt och inte förstår varför folk måste tigga och frågar henne varför hon inte jobbar. hon berättar ju att hon inte äter ibland, men skickar de pengar hon kan till sina barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dock jobbigt att lyssna på SDaren med. Lät nästan som att lyssna på NiklasW.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDaren visar än en gång sin medmänsklighet.. :p 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att sammanfatta debatten kring tiggarna:

M - Förbjud tiggeri och skicka hem tiggarna till sina riktiga länder

SD - Förbjud tiggeri och skicka hem tiggarna till sina riktiga länder - Sverige kan inte ta ansvar över hela världens sociala problem, pengar växer nämligen inte på träd

FP - Detta är EUs ansvar

V - Det är Sveriges ansvar att ta hand om Rumänska medborgare och det är svenska skattebetalare som ska försörja dessa människor som inte bidragit någonting till det svenska samhället. Vi bryr oss inte om prioriteringar, i vår goda ultramedmänskliga värld växer pengar på träd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra genomförd debatt av Richard Jomshof. Saklig, lugn och med förankring i verkligheten - något som minst sagt hade behövts hos hans motståndare. Är övertygad om att vanligt folk helt förstår den problematik Jomshof lyfte fram. 


   
SvaraCitera