Aviseringar
Rensa alla

Svt dubbar till arabiska nyheter!


Smilen
Ämnesstartare

superpojken:

varför?

Vi ska ju hjälpa dem, och ser mer det som ett hjälpmedel att kunna språket.


   
SvaraCitera

Stäkaren:
Vad är det för mening med det? Finns väl knappt en enda svensk som kan arabiska? Eller?

Ganska många skulle jag säga, ett antal hundra tusen iaf, det kan jag lätt tänka mig. Hur många samer finns det egentligen i landet kan man ju i sånt fall kontra med.


   
SvaraCitera

dazed:

Ganska många skulle jag säga, ett antal hundra tusen iaf, det kan jag lätt tänka mig. Hur många samer finns det egentligen i landet kan man ju i sånt fall kontra med.

Sant


   
SvaraCitera

time:

Ah, missade den biten. Men det är ju också bra, övning ger färdighet och har man möjlighet att lyssna på inslaget på svenska först och sedan få det översatt är det positivt för språkutvecklingen.

Jo. Det är ju också rimligt att nyheter erbjuds på arabiska med tanke på hur stor den arabisktalande befolkningen är. Om man inte kan engelska är det ju annars helt omöjligt att veta vad som händer i Sverige, vilket ju alla behöver göra. 


   
SvaraCitera

Skulle vilja lära mig arabiska!


   
SvaraCitera

Är inget fan av svt överlag, men det är positivt, de som ej kan svenska får möjlighet att följa med i samhället. 


   
SvaraCitera

Mycket bra 


   
SvaraCitera

fult språk om ni frågar mig, går ju inte fatta hur dom får allt dedär ljudet att bli ord som nån ska förstå, fattar mig på danska bättre o de får man fan ont i huvet av, finns många "fula" språk o arabiska är ett av dom, o nej ni behöver inte lägga tid o energi på mitt tycke om de


   
SvaraCitera

Smilen:

Vi ska ju hjälpa dem, och ser mer det som ett hjälpmedel att kunna språket.

egentligen men fy så jobbigt språk o lära sig.. speciellt när man har svårt o fatta engelska ibland haha, o på tal om språk, när en arab ska lära sig svenska omg säger ja då när de låter som du häller svenska språket i en köttkvarn o orden kommer huller om buller o man fattar inte ett skit vad personen pratar om


   
SvaraCitera

handendärnissen:

egentligen men fy så jobbigt språk o lära sig.. speciellt när man har svårt o fatta engelska ibland haha, o på tal om språk, när en arab ska lära sig svenska omg säger ja då när de låter som du häller svenska språket i en köttkvarn o orden kommer huller om buller o man fattar inte ett skit vad personen pratar om

Jag vill inte vara den som är den (jo, mycket gärna) men din egen svenska är inte direkt exemplarisk, den heller.


   
SvaraCitera

😀 


   
SvaraCitera

rotorblad:

Jag vill inte vara den som är den (jo, mycket gärna) men din egen svenska är inte direkt exemplarisk, den heller.

gues my dyslexi o småblandning medvärmländska har med saken o göra, dessa dialekter som troligen dör ut snart, ja sticker ut lite ifrån alla med så formelt språk så man får ont i huvet, ser många ord här ja aldrig hört o använt förut haha


   
SvaraCitera

handendärnissen:

gues my dyslexi o småblandning medvärmländska har med saken o göra, dessa dialekter som troligen dör ut snart, ja sticker ut lite ifrån alla med så formelt språk så man får ont i huvet, ser många ord här ja aldrig hört o använt förut haha

Nej. Det är för att du lägger tid på att gnälla på andra människor som kan sitt modersmål men inte kan behärska ditt än, stället för att göra något åt dina egna brister.


   
SvaraCitera

handendärnissen:

gues my dyslexi o småblandning medvärmländska har med saken o göra, dessa dialekter som troligen dör ut snart, ja sticker ut lite ifrån alla med så formelt språk så man får ont i huvet, ser många ord här ja aldrig hört o använt förut haha

Eller så skulle du kunna bilda dig och skaffa dig ett adekvat vokabulär för att kommunicera med övriga individer på ett lämpligt vis istället för att förspilla din tid med att påpeka och klaga på andra personers mänskliga brister.


   
SvaraCitera
Kudhos

säkert hjälpsamt. Hoppas det blir till fler språk på nätet.


   
SvaraCitera