Aviseringar
Rensa alla

Svts Debatt om Gaza och Israel - Hon vägrade titta på honom.


Ämnesstartare

Efter kvällens debatt så försvann alla mina förhoppningar om att de någonsin ska lösa den här konflikten. Kvinnan som kritiserade Israel vägrade titta på de som var pro-israel. För ungefär ett år sedan så satt även två av de unga judarna som var med i debatten idag i samma program när man firade Israel. De trodde då att det fanns en chans att Palestina och Israel skulle enas. Idag på Debatt så sa de inte mycket.

Vad tycker ni om kvällens debatt? Här kan vi diskutera om det finns något slut på konflikten mellan israelerna och palestinierna och även om kvällens debatt.


   
Citera

Jag såg debatten, blev så jävla irriterad och arg på slynan som vägrade titta.

Sämst debatt för övrigt. Skrattade åt palestinierna och vänsterfolket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, håller med... så synd om de stackars israelerna som inte har några vänner...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

konflikten mellan israel och palestina kommer inte sluta förens dom har utrotat sig själva


   
SvaraCitera

Israel har inget existensberättigande som stat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://edition.cnn.com/2009/WORLD/meast/01/14/binladen.message/index.html?iref=n...

bin Laden in till att delta i jihad, heligt krig, mot Israel för att stoppa striderna i Gaza

han kanske inte är så dum ändå[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det så jävla konstigt egentligen att hon inte ville titta på dem? Är du själv övertygad om att du skulle kunna göra det i samma situation?

Där sitter alltså människor, idioter som med kalla och som jag ser det helt oväsentliga "argument" försvarar fruktansvärda övergrepp. Fattar de inte alls vad Andreas Malm och de andra talade om? De där jävla sionisterna tycks ju inbilla sig att det här är något slags datorspel när det handlar om ett fullkomligt fruktansvärt förtryck av ett folk. Det och ingenting är vad det handlar om, allt annat är i sammanhanget pseudodiskussioner.

Att ta ställning i konflikten är inte svår när man får klart för sig vad det verkligen handlar om, och inte stirrar sig blind på detaljer och div. argument och faktauppgifter som egentligen bara fördömar en. Det handlar om huruvida det är acceptabelt att miljoner palestinier förnekas de mänskliga rättigheterna och utsätts för konstant våld eller hot om våld. Det är ett helt folk som lever varje dag med pistolen mot tinningen, är det acceptabelt att miljoner människor tvingas leva en tillvaro i ofrihet och skräck?

Svårare än så är det faktiskt inte! Det är precis så jävla enkelt. Det finns förstås mycket problematik, men det är faktiskt av sekundär betydelse.

Jag har oerhört svårt att förstå hur det ens kan finnas två sidor i den här debatten.


   
SvaraCitera

Spartakus:

ag har oerhört svårt att förstå hur det ens kan finnas två sidor i den här debatten.

Håller med.
Om man måste välja mellan att stödja terrorister eller judar så borde folket förstå att utrotning är det enda alternativet.
Man kan ju knappast påstå att palestinierna är ett oskyldigt folk.


   
SvaraCitera

//Teo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Jag har oerhört svårt att förstå hur det ens kan finnas två sidor i den här debatten.

Det finns tre sidor, minst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Det finns tre sidor, minst.

Måhända, men om folk bara tänkte efter lite så skulle det bara finnas en. För som sagt, egentligen så är det inte så svårt.

Det finns förstås många komplexa aspekter av Israel-Palestina konflikten men vad gäller angreppet så finns det ingenting som kan rättfärdiga det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Är det så jävla konstigt egentligen att hon inte ville titta på dem? Är du själv övertygad om att du skulle kunna göra det i samma situation?

Jag sa inte att hon gjorde något fel, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, visserligen inte. Mitt fel.


   
SvaraCitera

Sionisterna har ju inget försvar längre! Allt de säger bygger ju på rena lögner som man kan motbevisa hur lätt som helst bara man gräver efter fakta. Fler och fler Israelkramare börjar överge debatten för det GÅR INTE försvara det Israel gjort på ett vettig sätt längre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur i helvete kan man vänta sig att hon ska titta på sionisterna? Israel genomför en massaker på ett ghetto de själva skapat, och ingen, inte ens utländska, opartiska hjälporganisationer, går säker eller ens tillåts fly.

Meanwhile, not more than a swallow's flight away, står hela jävla västvärlden och hävdar "Israels rätt till självförsvar," en rätt alla verkar ha glömt bort inte gäller när det handlar om att "försvara sig" mot befolkningen på illegalt ockuperade territorier. SvD skriver om hur hemskt synd det är om alla stackars israeliska barn som dödas. Ja, det är synd om dem - alla fem!

Det är för mig obegripligt hur någon kan vara så förbannat cynisk och kallblodig att han, som vår kära förståndshandikappade style08/XTYLE, kan sitta och ta bödlarnas parti i vad som knappast ens kan benämnas konflikt, utan snarare regelrätt folkmord.


   
SvaraCitera