Aviseringar
Rensa alla

svullna körtlar, utslag i rumpan?


Ämnesstartare

Hej,

jag har nu i tre dagar haft en svullnad i min lymfkörtel vid ljumskarna. Det känns liksom obehaglig när man rör den. Inte helt ont, men det känns inte okej att röra där.

Har de två senaste dagarna haft eksem liknande utslag i rumpan. Precis så att det skaver mot den andra skinkan. Har idag använt lite hydrokortisonsalva, får se om det fungerar efter några dagar kanske...

Har även varit lite torr i underlivet under dagen, och har också fått lite småsår, så jag tog intimolja för att fukta upp det lite. Brukar använda olja när jag duschar, men har inte det under de senaste dagarna av någon anledning.

Vet inte om allt detta har något samband, eller om jag bara har sjuk otur. Min mamma tror att jag bara har otur, hon sa att hon också brukade få utslag vid rumpan som ung. Värmeutslag eller bara att hon var torr liksom.

Är det någon som haft liknande och vet vad allt kan betyda? tycker att det börjar bli lite jobbigt och om det finns några tips till något av de tre problemen så blir jag väldigt tacksam!


   
Citera
Ämnesetiketter

du kanske har hemorrojder eller vad det heter.. se en läkare!


   
SvaraCitera

konstigkatt:

Vet inte om allt detta har något samband

ja förmodligen, du verkar torr, jag fick oxå eksem i rumpan för att jag tvättat mej för hurtigt med för stark tvål
men vädra fram o bakstjärten ska du se att de blir fint [cute]
ha inga kläder baken blir för het i alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, men då får jag fortsätta sova utan trosor och fortsätter smörja in mig, så får vi se om några dagar om det är borta.

är det inte borta då går jag till en läkare.

Tack för svaren!!


   
SvaraCitera

Hej, jag har urinvägsinfektion! Eftersom alla andra verkar fråga sina vårdfrågor här, så tänkte jag kolla lite vem av er man ska lämna sitt urinprov till.


   
SvaraCitera