Aviseringar
Rensa alla

Svullnad under halsen


Ämnesstartare

Märkte idag att ja hade feber och svettningar. Och sen när ja kände under halsen närmast där nyckelbenet startar på vänster sida känns det större en på höger sida som det vore svullet. Någon som har en aning om vad det kan vara? Och om det kan vara boven för att man har plötslig feber?


   
Citera

tänkte på struma men det har vi ju knappt längre


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Jag upplever typ samma sak fast på höger sida, precis under örat där man känner pulsen... Det gör ont om jag tycker lite lätt med fingret där (har ingen svullnad) och har ont i nacken om jag vrider huvudet.

Jag är både förkyld och har ont i halsen och har "lidit" av denna smärtan hela veckan... Jag tror det är något som kommer med förkylningen osv för det har aldrig gjort ont tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

Kanske kan vara det.

Beliebes:

Jag upplever typ samma sak fast på höger sida, precis under örat där man känner pulsen... Det gör ont om jag tycker lite lätt med fingret där (har ingen svullnad) och har ont i nacken om jag vrider huvudet.Jag är både förkyld och har ont i halsen och har "lidit" av denna smärtan hela veckan... Jag tror det är något som kommer med förkylningen osv för det har aldrig gjort ont tidigare.

Jag hade ont i nacken i går men dte försvann idag och istället kom febern. Däremot har ja ingen ont när ja rör svullnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty: Kollade upp Körtelfeber men ja har inte ens hälften av symtomen. Har inge ont i halsen alls. Så det är nog något annat. Vi får se väl se hur dte går. Ska rådfråga mor min när hon kommer hem. Hon brukar vara bra på sånt här.


   
SvaraCitera

DennyAurion:

Ska rådfråga mor min när hon kommer hem. Hon brukar vara bra på sånt här.

Annars kan du ringa till sjukvårdsupplysningen som har öppet dygnet runt! nummer: 1177


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej 🙂 Ska se om telefonen är igång igen så ja kan ringa.


   
SvaraCitera

DennyAurion:

Märkte idag att ja hade feber och svettningar. Och sen när ja kände under halsen närmast där nyckelbenet startar på vänster sida känns det större en på höger sida som det vore svullet.

Hur har det gått, gick det över eller är symtomen kvar? Fick du veta vad det är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ber så hemskt mycket om ursäkt över att ja tagit sådan lång tid att berätta.
Jag fick en tid under sommaren. Doktorn sa att det troligtvis bara var en svullnad. Jag har inte haft ont på ett bra tag nu och det känns som det har blivit normalt igen 🙂


   
SvaraCitera

För mycket munknull? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

För mycket munknull?

Ja hade inte ens ont i munnen haha. Det var mitt nyckelben som spökade [crazy]


   
SvaraCitera