Aviseringar
Rensa alla

Swisha med sin pojkvän, pengar i förhållandet


Ämnesstartare

Tja! Min kille och jag har varit tillsammans i 5 månader, är mycket mycket in love och är 17 respektive 18 år gamla. Sedan vårt förhållande starta har vi alltid hållt det som "mina och dina pengar", alltså separat, ja såklart köper vi kanske glass till varandra, vi är inte så snåla haha! Vi swishar varandra när vi varit ute och ätit och det har funkat bra då vi är ändå fattiga studenter. 

På nationaldagen la jag ut pengar för alkohol och middag ca 350 kr för honom, och vi bestämde att vi skulle swisha som vi brukar. Men idag frågade jag om han hade swishat för nationaldagen. Inget fel med det. Men här kommer det; tycker det är otroligt jobbigt att fråga om och så, så ska vi kanske börja införa du bjuder nu, sen bjuder jag "system" haha i förhållandet? Någon som har liknande erfarenhet? Hur gör ni som har förhållanden?


   
Citera

låter som att ni gör det väldigt komplicerat


   
SvaraCitera

haha eller så lär han sig att swisha bara haha


   
SvaraCitera

D e väll lättare om ni ba swishar varann annars kmr ni ju börja tjafsa om att ena middagen var dyrare än den andra


   
SvaraCitera
Listus

Borde inte vara ett problem att köra swish grejen.

Själv gillar jag att bjuda mer, annars känner jag mig snål lol


   
SvaraCitera

Gör saker utan pengar Ledsen ta med vattenflaska... ge något man hittat på marken. Minns i nian hur hemskt det var med pengar och jag känner mig hemsk varje gång jag bjuder och gör det fast jag vet att jag inte får tillbaka. Måste man tänka på pengar i ett förhållande, det har jag inte tänkt på hur det är och delar man på mat så måste man va snabb och ta den stora biten Ledsen


   
SvaraCitera