Aviseringar
Rensa alla

Symaskinsnål i fingret


Ämnesstartare

Hej, jag fick en symaskins nål i fingret för 5 dagar sen, jag vet inte hur det hände tror jag råcka komma åt sladden, jag han dra undan fingret men fick fortfarande ett litet sår på fingret. Nålspetsen saknades men skolsköterskan sa att den inte var i fingret och att det skulle gå över efter ett par dagar. Nu 5 dagar senare har jag fortfarande nästan lika ont. Hur länge kan det faktiskt göra ont?


   
Citera

Om det äro att betro följande; att metallbit vore uti fingret...Vandra till närliggande person som kan hjälpa fingret. Ofta vårdcentraler, de må kika vid fingret och kika om vad som ont gör.
  Skolans liknande person må fel befattat. Det må bevara somså att utav inuti fingret´ en blåsa uppstått som vore per vanligtvis när sådan misshandling infattat. Blåsa per vanligtvis´ 
obehagligt då... med luft eller vätska bakom tunt lager skinn. Fem dagar äro lång stund för en yttre skråma.
  Behandling må handla utom salva som utdrager metallbit. Om det såfall utfaller ack´ det icke vore metallbit. Försök ej använda fingret under några dygn. Må även bevara inflammation. Men det bör du se.

Hoppas det blir bra snart! Hjärta


   
SvaraCitera

Hur ser det ut runt såret? Är det rött? Ömt? Svullet? För då kan du ha fått en inflammation


   
SvaraCitera