Aviseringar
Rensa alla

Symptom på Cancer ?


Ämnesstartare

Hej jag är en 17 årig kille och jag har känt senaste tiden knöl i vänstra bröstet :S Det syns inte så mycket men gör ont om man klämmer på den. Kan det vara symptom på Cancer? Jag har även mått jätte dåligt senaste tiden och inte orkat med något (vilket är även en symptom på cancer enligt en sida på internet).

Ni som har erfarenheter, tror ni att det är cancer? Och vad för slags cancer i såfall? det kan inte vara bröst cancer i allafall, då det är jätte ovanligt för killar. Jag ska besöka vårdcentralen men ville höra med er först!


   
Citera

politrix:

Jag har även mått jätte dåligt senaste tiden och inte orkat med något (vilket är även en symptom på cancer enligt en sida på internet).

Det är ett symptom på att leva.


   
SvaraCitera

Vet vem du kan fråga? En läkare. Gör det om du oroar dig.


   
SvaraCitera

politrix:

Hej jag är en 17 årig kille och jag har känt senaste tiden knöl i vänstra bröstet :S

Åh, hade liknande besvär som dig i ungefär samma ålder.. Det var inte cancer.. TROR JAG DÅ JAG INTE ÄR DÖD ÄN..

Det heter "gynekomasti" och medför bland annat symptom du beskriver, det är även vanligt för killar under puberteten..

http://www.umo.se/kroppen/killars-brost/


   
SvaraCitera

politrix:

Jag ska besöka vårdcentralen men ville höra med er först!

Du kommer nog inte få några svar härifrån som inte vårdcentralen trumfar. Där kan de känna på ditt bröst och ta ett snabbt blodprov som talar om ifall du är fullt frisk, har in infektion i kroppen eller om någonting verkligen är på tok.

Troligtvis är det ingen fara alls. Lycka till!


   
SvaraCitera

Hade det, var en cysta, växte och blev enorm, läkaren påstod att jag använde steroider och kastade ut mig när jag kollade upp det, fick akutoperera dagen efter.

Så om det är något sådant vill du nog åtgärda det fortast möjligt.


   
SvaraCitera