Aviseringar
Rensa alla

Syn och hörselkontroll. Vart?


Ämnesstartare

Hej!

Jag måste göra en syn och hörselkontroll till en sak jag ska söka in till nu i vår, problemet är att det inte tycks finnas en enda läkare som gör detta. Synkontroll gör de flesta men hörselkontroll är det värre med och det vore smidigt att hitta en som gör båda. Har ringt runt till de flesta sjukhus och privatläkare häromkring men ingen vill göra det.

Så nu är jag desperat! Vet ni något sjukhus eller läkare i västsverige som gör båda delar? Vart det är spelar ingen större roll men max 20 mil ifrån Skövde kan jag väl säga så jag inte får heltokiga förslag. Så Göteborg, Jönköping,Borås och allt vad det är går bra!

Eller finns det kanske något ställe man kan vända sig som tar reda på det här åt mig?


   
Citera

Ring 118-100 [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ring 118-100

Tack men redan gjort. Men de fattade inte, de ville ge mig numret till varenda läkare i världen, sen vad läkarna gjorde och inte gjorde visste de inte. [sad]


   
SvaraCitera

efter en snabb syn på google finns det ju lite att välja på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

efter en snabb syn på google finns det ju lite att välja på

Nej?

jag har googlat, jag är inte född igår. Jag hittar fortfarande inget häromkring. Hittar i Skåne och värmland men det hjälper väl knappast mig. Sen finns det en massa sidor om skolhälsovård och annat men det hjälper heller inte mig.


   
SvaraCitera

El Guaje:

sen vad läkarna gjorde och inte gjorde visste de inte. [sad]

Haha, riktiga N00bs alltså. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Haha, riktiga N00bs alltså.

Precis! Väntade mig inget annat av dem heller men en liten besvikelse var det.

(Förlåt alla som kan tänkas jobba där)


   
SvaraCitera

El Guaje:

Nej?

en synvilla då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

en synvilla då.

Men kan du vara så snäll att länka till något utav det du hittade eller iaf säga vad du googlade på? Att komma in här och lägga in en dryg kommentar om att det går att googla när det i själva verket inte går det är ju jävla hett måste jag säga!

Jag vet att man kan googla men det är inte som att hitta en ortoped direkt, hade det varit så lätt hade jag knappast bett om hjälp.


   
SvaraCitera

Jag kan undersöka, gratis[cute]


   
SvaraCitera

Synkoll görs bäst hos en optiker. Hörselkoll brukar de flesta vårdcentraler ha. För fan till och med min skolsyster i grundskolan hade det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

Jag kan undersöka, gratis

Åhå, hur ska jag kunna tacka nej till det? Ikväll då? [cute]

Jonnybravo91:

Hörselkoll brukar de flesta vårdcentraler ha. För fan till och med min skolsyster i grundskolan hade det.

Hade hon en sånt där trevligt bås man går in i och sitter och lyssnar på pip? Vår vårdcentral har inte det men hittade en längre bort som gjorde sånt så hörselkontrollen är gjord nu, har synkontrollen kvar och den får nog bli hos en optiker ja!


   
SvaraCitera

El Guaje:

Hade hon en sånt där trevligt bås man går in i och sitter och lyssnar på pip?

Ah. [cute]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Åhå, hur ska jag kunna tacka nej till det? Ikväll då? [cute]

Ao visst[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Ah.

Hon måste vara rik! Min hade bara en tavla med bokstäver och en måttstock!

Har du fyllt åt förresten? Grattis i så fall! Missat det.

Complicated:

Ao visst

Blev visst inte av ikväll, men det kommer fler kvällar. [cute]


   
SvaraCitera