Aviseringar
Rensa alla

Synen


Ämnesstartare

anaelin:

antagligen. Men när ångesten gått så långt att man får hjärtklappningar och ont i bröstet så orkar man inte så emot, tyvärr

Det har inte med något annat att göra än psyket. Att du fått riktiga hjärtklappningar av ångest, tror jag inte en sekund på.

BleedingLovex:

där kan jag inte riktigt hålla med eftersom jag har försökt me de i snart 2år

Och uppenbarligen har du inte lyckats? Och varför inte det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det har inte med något annat att göra än psyket. Att du fått riktiga hjärtklappningar av ångest, tror jag inte en sekund på.

Fast jag har det. Min lärare tog pulsen på mig när ja fick det en gång. Och ja, den var väldigt öjämn. hoppar över slag och slår dubbelt ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anaelin:

Fast jag har det. Min lärare tog pulsen på mig när ja fick det en gång. Och ja, den var väldigt öjämn. hoppar över slag och slår dubbelt ibland.

Och det skulle bero på att du äter?

Hur kommer det sig att du får ångest då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Och det skulle bero på att du äter?

Hur kommer det sig att du får ångest då?

jag äter ju inte :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Och uppenbarligen har du inte lyckats? Och varför inte det då?

Tänkandet i hjärnan sitter helt enkelt kvar.
Dock har jag ju haft mina "bra" perioder där jag har kunnat äta 2 måltider till skillnad från nu då jag bara äter 3dagar i veckan,
och jag försöker äta varje dag men de är inte så enkelt som alla tror att det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anaelin:

jag äter ju inte :S

Men sa du inte att du fick ångest när du åt? [confused]

BleedingLovex:

Tänkandet i hjärnan sitter helt enkelt kvar.
Dock har jag ju haft mina "bra" perioder där jag har kunnat äta 2 måltider till skillnad från nu då jag bara äter 3dagar i veckan,
och jag försöker äta varje dag men de är inte så enkelt som alla tror att det är.

Har aldrig påstått att det är enkelt? Att bibehålla god självdisciplin är fan ingen lätt uppgift och de flesta fixar det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Ångest=bristande själv-respekt/-disciplin

Om jag mördar en människa och får ångest av det, beror det på att jag har bristande självdisciplin isf?

anaelin:

Nu är det såhär att jag undrar om synen alltid kommer vara förstörd eller kommer den komma tillbaka ?

Jag tror tyvärr inte att din syn kommer att komma tillbaka såvida du inte opererar vilket man i princip bara gör på helt/nästintill blinda personer eftersom risken är stor att det blir värre.
Jag tycker du borde gå och prata med en läkare så fort som möjligt... Och äta innan du fölorar all syn, det finns viss mat som sägs ge bättre syn, satsa på den!

anaelin:

har försökt, helt ärligt! Men det gick inte. Var sjukt motiverad men det går inte...

Men om du kunde bli tillräckligt motiverad för att gå ner så borde du kunnna finna tillräckligt med motivation för att gå upp.
Jag menar, det är det som fascinerar mig med ätströningar, hur kan man finna sådan motivation så att man driver sig själv till att bryta ner sin egen kropp, och sedan inte kunna se det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Achia:

Och äta innan du fölorar all syn, det finns viss mat som sägs ge bättre syn, satsa på den!

men vadå man kan väl ändå inte bli blind?! För jag är inte underviktig. Jag kan inte äta mat. det går inte. mår för dåligt.

Achia:

Jag menar, det är det som fascinerar mig med ätströningar, hur kan man finna sådan motivation så att man driver sig själv till att bryta ner sin egen kropp, och sedan inte kunna se det?

Ja jag har ingen aning.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anaelin:

men vadå man kan väl ändå inte bli blind?! För jag är inte underviktig. Jag kan inte äta mat. det går inte. mår för dåligt.

Om din syn försämras så snabbt, varför inte? Allt i din kropp behöver näringsämnen för att fungera, utan dessa ämen slutar de att fungera...
Träffa psykolog? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Achia:

Om din syn försämras så snabbt, varför inte? Allt i din kropp behöver näringsämnen för att fungera, utan dessa ämen slutar de att fungera...
Träffa psykolog?

Jag vet det är konstigt. Men iof så tränar jag varje dag (Volleyboll) så har nog ganska mkt muskler?! Hoppas jag iaf... Jag pratar med skolkuratorn och en lärare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anaelin:

Jag vet det är konstigt.

Konstigt? [confused]

anaelin:

så har nog ganska mkt muskler?!

Hur får du muskler om du inte äter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Achia:

Konstigt?

att min syn försämrats fastän jag inte är underviktig.

Achia:

Hur får du muskler om du inte äter?

Man har ju fett?! Som förvandlas till muskler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anaelin:

att min syn försämrats fastän jag inte är underviktig.

Inte om du inte äter, då får du brist på näringsämnen oavsett om du är underviktig eller inte.

anaelin:

Man har ju fett?! Som förvandlas till muskler

Ditt fett kommer inte att omvandlas till muskler om du inte äter och därmed får ny energi. Allt ditt fett kommer gå åt till att du ska få energi nog att orka röra dim osv. När du får brist på fett kommer musklerna att börja brytas ner för att kroppen ska få sin energi...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Achia:

Ditt fett kommer inte att omvandlas till muskler om du inte äter och därmed får ny energi. Allt ditt fett kommer gå åt till att du ska få energi nog att orka röra dim osv. När du får brist på fett kommer musklerna att börja brytas ner för att kroppen ska få sin energi...

Okej men då går jag ju ner i vikt förr eller senare.


   
SvaraCitera