Aviseringar
Rensa alla

syntetiska dreads


Ämnesstartare

ok, så nu sitter dom i. Men stog så här på en hemsida

HOW? by attaching high quality synthetic hair to your own hair with a small braid. The synthetic hair is then backcombed & manipulated into fabulous dreadlocks!

Jag har bara flätat, undrar om jag ska göra "backcombing" också... är lite förvirrad.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

[cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Hando

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Tryck här

?


   
SvaraCitera
Hando

Mojo_:

?

[blush]


   
SvaraCitera

Mojo_:

Jag har bara flätat, undrar om jag ska göra "backcombing" också... är lite förvirrad.

Det de hade skrivit på hemsidan handlade om att göra syntethår till dreads. Du har antagligen beställt färdiga syntetdreads och bara flätat in dem. De pratar om att sätta syntethår i sitt eget hår och sedan göra dreads själv. Alltså behöver du inte bry dig om det där.

För övrigt - varför? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det de hade skrivit på hemsidan handlade om att göra syntethår till dreads. Du har antagligen beställt färdiga syntetdreads och bara flätat in dem. De pratar om att sätta syntethår i sitt eget hår och sedan göra dreads själv. Alltså behöver du inte bry dig om det där.För övrigt - varför?

Tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går ju inte att ha riktiga dreads "backcombing" och synthetdreads, skulle se förjävligt ut.
Dock så har du i synthetdreadsen länbge, så att håret hinner växa nån/några cm kan jag lova att du har riktiga dreads i hårbotten sen [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

jag lova att du har riktiga dreads i hårbotten sen

haha, kommer det att tova sig?


   
SvaraCitera

minimojen:

går ju inte att ha riktiga dreads "backcombing" och synthetdreads, skulle se förjävligt ut.

Det går visst. Man tovar ihop sitt eget hår med synthethår och gör sedan dreads av alltihopa. Ungefär som att göra dreads när man har hårförlängning. Alltså får man "riktiga" dreads där man har sitt eget hår och synthetdreads där man har löshåret. Det är det de beskriver i texten Mojo_ hittade på en hemsida.

Image

Men jag tror du tänker på färdiga synthetdreads med "öglor" längst upp som man flätar in i håret. Det är ju lite samma sak egentligen, förutom att med den metoden jag beskrev där uppe gör man dreads av sitt vanliga hår också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det går visst. Man tovar ihop sitt eget hår med synthethår och gör sedan dreads av alltihopa. Ungefär som att göra dreads när man har hårförlängning. Alltså får man "riktiga" dreads där man har sitt eget hår och synthetdreads där man har löshåret.

det är dreadsförlägning

Capture:

Men jag tror du tänker på färdiga synthetdreads med "öglor" längst upp som man flätar in i håret. Det är ju lite samma sak egentligen, förutom att med den metoden jag beskrev där uppe gör man dreads av sitt vanliga hår också.

ja bla så är det dom jag tänker på, det är väl vanligast att man förknippar synthetdreads med DE och SE dreads osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mojo_:

haha, kommer det att tova sig?

om du har inflätade synthetdreads i hela håret, och låter dom sitta i för länge utan att fläta om dom så kommer ditt riktiga hår i hårbotten tova sig reält, men det går att borsta ut med massor viljekraft och hjälp av en vänn


   
SvaraCitera

Dreads Är Fett[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jockemeck:

Dreads Är Fett

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jockemeck:

Dreads Är Fett

dina dreads är ju jättefina, med vilken metod har du gjort dom?


   
SvaraCitera