Aviseringar
Rensa alla

Syrienattacken


Ämnesstartare

Hur går era tankar kring attacken mot Syrien?


   
Citera
Ämnesstartare

Finns väl inte så mycket att säga. All sorts våld är tragiskt. Undantag om det är i kontrollerade former där alla är med på det som i tex hockey, MMA eller huliganism uppgörelser 50 vs 50 i nån skog med MMA-regler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

än så länge finns det ingen attack mot syrien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joina mmfmm, män med för mycket makt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är sorgligt att det ens diskuteras men inget förvånande tyvärr.


   
SvaraCitera
mynona

jag trodde ett ögonblick att USA hade gått till attack nu när du skrev så. 

sammanfattande åsikt: Assadregimen är inte bra, men rebellerna påstås vilja ersätta hans åtminstone sekulära regim med en religiös regim, så vad ska man tänka. det gör att man inte kan välja sida, därav struntar man i det hela. däri ligger kanske mycket av omvärldens ambivalens om saken. jag är inte ens lika informerad om konflikten som jag annars är sedan jag fick det intrycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns länder. de bråkar för att få mest pengar. ibland är det ok att de skickar bomber på varandra, och ibland inte. det finns några med kostym som försöker göra så att det blir mindre krig och försöker bestämma att det inte är ok, men ändå blir det krig. 

mer än så vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krig är ingen bra sätt för dom att kommunicera och lära känna varandra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ej på vilkas sida jag står riktigt.. Men inte på Syriens.. Sarin, jävla svin... 

Hmm, kanske är på Obamas sida trots att jag tycker ett nytt krig är onödigt. 🙁 Men någon måste ta med fan gå in där och styra upp situationen... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dröm krossare:
krig är ingen bra sätt för dom att kommunicera och lära känna varandra

Ledsen du lever upp till ditt namn.


   
SvaraCitera