Aviseringar
Rensa alla

Syskonmisshandel, hur hanterar man det?


Ämnesstartare

Under de senaste åren har det uppkommit många konflikter i min familj. Antagligen pga att både mina syskon och och jag är hormonstinna tonåringar som hela tiden söker anledningar att bygga ett gräl på. Dock har det urartat på det viset att min äldre bror allt oftare tar till misshandel som metod istället för att lösa det verbalt. Med misshandel menar jag både fysisk, såsom slag med knytnävarna mot ansikte och kropp, och psykisk. När jag berättar för mina föräldrar om vad som händer rycker de bara på axlarna och påstår att det är jag som startar grälen.

Hur ska jag göra, och vem ska jag vända mig till när inte mina föräldrar bryr sig om att sköta sin, vad jag verkligen anser, plik? Jag vill inte behöva dra in polisen eller BUP (även fast jag förstår att jag kanske måste...) Snälla, kom med råd.


   
Citera
Ämnesstartare

[sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slå tillbaka på jävulskapet så att du visar vem som bestämmer i huset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Slå tillbaka på jävulskapet så att du visar vem som bestämmer i huset.

Jag är en sån pussy 🙁 Nej men alltså, då blir det bara dubbelt upp med punishments för min egen del. Desutom är han såå mycket större än mig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

planetaryvision:

Hur ska jag göra

planetaryvision:

påstår att det är jag som startar grälen.

Inte du som startar bråken då? vad bråkar ni ens om? hur tror du man skall kunna vara partisk om du bara berättar hälften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

planetaryvision:

Snälla, kom med råd.

Sätt dig på en lugn plats i en halvtimme och samla dig totalt. Gå sedan in och be att få prata med din bror i ensamhet. Var hela tiden lugn och behärskad. Säg att så som han betér sig är inte acceptabelt och du kommer under några som helst omständigheter inte att acceptera det något mer, utan kommer att ta kontakt med både soc. samt polis om det fortsätter. Det borde funka, om du behåller lugnet genom hela samtalet.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Först läste jag: Syskonmisshandel, hur planerar man det? [bigsmile]


   
SvaraCitera

Få dina föräldrar att förstå för fan, om din bror bor hemma och slår dig så ska de dra i tyglarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

vad bråkar ni ens om?

Vardagliga småsaker.

fakotza:

hur tror du man skall kunna vara partisk om du bara berättar hälften.

Han berättar (självklart...) sin version också, och uppenbarligen resonerar de "störst har rätt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Örfila syskon när de ska hålla käften är okej, men inget annat [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Det borde funka, om du behåller lugnet genom hela samtalet.

Tar det här som plan A. Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta gräla, undvik honom. En kille som slår sin syster är inte värd ett skit. Familj eller ej, fysisk misshandel är aldrig OK, fortsätter han ändå, borde du (trots att det känns fel) ta det ett steg längre -- genom soc eller polisen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

om din bror bor hemma och slår dig så ska de dra i tyglarna.

Han bor delvis hemma. Dvs han är hemma om helgerna. Men som du säger är det sjukt att dom inte reagerar på något annat sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du och hur gammal är din bror? Om du går till Soc och berättar det så kanske de kan hjälpa dig att få en egen lägenhet.


   
SvaraCitera

Aim for the balls.


   
SvaraCitera