Aviseringar
Rensa alla

Syskonrelationer


Ämnesstartare

Ni som har syskon - hur ser eran relation ut till dom?

Jag och min syster har under den senaste tiden varit så mkt ovänner att det är omöjligt för oss att vara under samma tak. Hon säger enormt sårande saker och är allmänt elak. När jag frågar henne så är det mitt fel för jag är så ostabil.

När jag pratar med henne är det fel, för jag säger och frågar fel saker.
När jag inte pratar med henne är det fel för då undrar hon varför jag är sur.
Jag får inte fråga om hon vill ha något för då blir hon arg och fräser tillbaka att hon klarar sig själv.


   
Citera
Ämnesstartare

jag har ingen relation till mina syskon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en förvånansvärt bra relation till min storasyster, vi slutade bråka någon gång när jag var 10 kanske, och innan dess var det inte heller speciellt allvarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är väl olika, jag har 5 syskon [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag har ingen relation till mina syskon.

typ samma. allt de vill är att bråka med en, oftast med varandra.. ibland är det väl ok men varje dag är för mkt [zzz]
känner dem knappt annars [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

typ samma. allt de vill är att bråka med en, oftast med varandra.. ibland är det väl ok men varje dag är för mkt

bråkar aldrig med min bror, vi pratar inte ens med varandra för vi har inget att säga. syrran bor ju inte hemma längre eftersom hon är äldre men henne har jag lite kontakt med på facebook, hahah.

LightInDarkness:

känner dem knappt annars

känner inte mina syskon heller [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tilltalar henne så sällan som möjligt. [smile]


   
SvaraCitera

Min lillebror är en av mina bästa vänner [y]


   
SvaraCitera

min syster och jag har alltid varit emot varandra i den större delen av mitt mitt liv hitils , men något år tillbaka så har vi blivit tajta för jag har blivit mer mogen.

Så nu idag bråkar vi aldrig har inte gjort det på 1-2 år tror jag , hon är en av mina närmaste vänner nu.


   
SvaraCitera

Jag fattar inte varför alla bråkar med sina syskon [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

känner inte mina syskon heller [party]

var mest menat till TS [blush]


   
SvaraCitera

Min ena bror är 9 år äldre än mig och vi har alltid gått ihop hur bra som helst. När jag var liten var han i princip min idol och idag så är vi "tillräckligt lika gamla" för att kunna umgås som vilka kompisar som helst, trots att det skiljer på pass mycket. Jag tror att det är den stora åldersskillnaden som gör att vi aldrig någonsin har bråkat med varandra.

Min lillebror är 5 år yngre än mig och vissa dagar tycker jag han är världens sötaste och underbar att umgås med. Men samtidigt så gillar jag också att retas med honom så vi bråkar en hel del, och det kan jag ta på mig hela ansvaret för. Men jag har bestämt att jag ska göra allt för att bättra mig på den fronten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

var mest menat till TS [blush]

va [smile]


   
SvaraCitera

Jag har jättebra kontakt med min lillasyster. Vi har aldrig haft något stort bråk. bara småtjafs. Och det är oftast mitt fel för att jag är allmänt irriterad och hon säger något som "äääär såååå irriiiterrannde"... så snäser jag lite åt henne. hon vänder sig om, låter mig vara i 5 minuter... sen kan vi skoja som vanligt igen. [rolleyes]

Hon är den personen jag kan berätta allt för utan att hon dömer mig.


   
SvaraCitera