Aviseringar
Rensa alla

Systemets bästa cider


Ämnesstartare

Har druckit en samling olika äppelcider senaste veckorna och har äntligen funnit en som jag gillar, nämligen Somersby. Den smakar ordentligt med äpple och är varken för söt, för ölaktig eller för lik äppeljuice.

Det innebär att min jakt på en bra äppelcider är avslutad, och jag kan ge mig in på nästa utmaning: hitta en bra cider av annan smak.

Med andra ord, ge mig tips på goda ciders (cidrar? ciderdrycker?) av annan smak än äpple. De ska inte vara för söta, men inte smaka som öl heller.


   
Citera
Ämnesstartare

Fin flaska!


   
SvaraCitera

den är rätt nice, alltid den vi har under pubar med mediesektionen, så har druckit den såpass mycket att jag ej köper den annat än där...


   
SvaraCitera

rekommenderar fortfarande denna:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

den är rätt nice, alltid den vi har under pubar med mediesektionen, så har druckit den såpass mycket att jag ej köper den annat än där...

Jag har druckit sju eller åtta andra sorters äppelcider innan jag hittade den. Den är awesome.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

rekommenderar fortfarande denna:

Visst ja, ska pröva den!


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag har druckit sju eller åtta andra sorters äppelcider innan jag hittade den. Den är awesome.

shit!

brukar aldrig köpa äppelcider på systemet, köper antingen sprit eller alkoläsk typ, innan jag var 20 var det kokoslikör som gällde[blush]


   
SvaraCitera
KSENIA

håller med japanen om att rabarbercidern är något du måste prova om du inte redan gjort det...............


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

shit!brukar aldrig köpa äppelcider på systemet, köper antingen sprit eller alkoläsk typ, innan jag var 20 var det kokoslikör som gällde

Dricker oftast stoli eller vin och whiskey ibland, men fan, ska man hitta bra cider så får man ju leta lite. I och med att cider kostar så pass lite och min alkoholtolerans verkar ha tagit sommarlov så är det rätt värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatar er, ni svarar aldrig i mina trådar när jag vill ha svar, bara i skit jag postade för fem månader sen och redan har läst [mad][mad][mad]

(japanen och ksenia borträknade, i egenskap av folk som faktiskt svarat)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Somersby har en päron också, den är god.

Köpte Somersby med tranbärssmak i Danmark, har dock inte sett den i Sverige. Men den var verkligen jättegod.


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

Dom engelska/irländska "riktiga", som inte smakar enbart socker. Alltså typ strongbow, Westons osv... fett goda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Somersby har en päron också, den är god.

Såg det på Systemets hemsida, men den verkade enbart finnas i Falkenberg och i deras beställningssortiment. Är den som äppelcidern?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Såg det på Systemets hemsida, men den verkade enbart finnas i Falkenberg och i deras beställningssortiment.

Aha, synd. Jag har bara köpt den ute på krogen så synd om den inte finns på systemet.

mediakatt:

Är den som äppelcidern?

Jag personligen tycker bättre om päron än äppelcider, så tycker den är lite godare, men smakerna är ganska lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar denna:
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=fl%C3%A4derblom&sortfie...

Den smakar god måltidsdryck men med en twist!
Bra sommardryck.


   
SvaraCitera