Aviseringar
Rensa alla

Systemkamera Sony??


Les voleurs:

hehe ja, tänkte mest när du sa high end....

Men vad beträffar Hasselblad - Hasselblad är väl ingen systemkamera dvs 24 x 36 mm utan den är väl vad man kallar för mellanformat!??

Men rent allmänt - Hasselblad är SUPER High End! [bigsmile]


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

mellanformat!??

Jo.
Orkar inte tänka.
hejdå


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jag själv gick direkt på Nikon D90 och tycker den duger gott och väl! Enda jag saknar är autofocus på filmningen, men gillar att den har inbyggd autofokus i huset vilket gör att jag kan köpa objektiv som inte har autofocus inbyggt och ändå få autofocusen.. Alldeles lagomt stor är den oxå men kanske lite över din prisklass med objektiv?

Canon tycker jag inte ens är skön att hålla i, men iofs så tycker jag att Nikons små kameror typ D40 och D3000 är jätte läskiga att hålla i, så SMÅ! [chocked]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Slumpartad:

Men själv har han bara en nån Nikon som gick på runt 20 k när han köpte den.

Kommer man upp i den prisklassen lär de flesta vara "helt ok".


   
SvaraCitera

Kviq:

Kommer man upp i den prisklassen lär de flesta vara "helt ok".

Enligt Dustin (eller om det var någon annan sån där köpa-kamera-sida) är det fortfarande amatörkameror [party]

Men han använder den kameran till att fota också, dock mer personliga projekt osv. Och det är mest konstnärligt, så han skulle lika gärna kunna ta bilderna med en vanlig digitalkamera från typ -04 utan att en noob som jag skulle se skillnad [zzz]

Tror dessutom "helt ok" är väldigt olika beroende på vem man frågar [tard]


   
SvaraCitera

Eller kanske en mekanisk kamera?
Nikon F2 eller Leica M3?
Image


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

En kamera som jag tror kommer att bli en supersuccé är Nikon D3100

Håller med dig... Om man är nybörjare är det en fin kamera [y]

Les voleurs:

Nikon F2 eller Leica M3?

Vilken fiiin! [love]


   
SvaraCitera

Heineken:

Vilken fiiin!

cool skit [cool]


   
SvaraCitera

Motsvarande Canon kamera som både kostar ett par tusenlappar mer o som definitivt är ett par tusenlappar bättre än Nikon D3100 är...

Canon EOS 550D
​ http://www.kamerabild.se/nyheter/kameror/canon-eos-550d-ar-en-baby-7d-1.306714.html

Den kameran som paket Canon EOS 550D + EF-S 18-135/3,5-5,6 IS är rena drömmen. [love]
Dessutom innehåller Canon kameran uttag för extern mikrofon. [bigsmile] ... [love]


   
SvaraCitera

Starlights:

Ett sista tips - läs alla mängder av de tester som finns på nätet om den kamera du tänker köpa oavsett vilket märke o modell du väljer. Det är enbart köparna dvs användarna som kan ge det mest rättvisaste bedömning på en produkt dvs om de är nöjda med den eller ej - oavsett vad "proffsen" tycker o tänker. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

inbyggd autofokus i huset

Ja det är autofokus i huset på den här Sony-kameran, det gillar jag!!

TheSpookyMan:

Canon EOS 550D

Jo den tittade jag också på, och EOS 500D, dom verkade också riktigt bra, lite dyrare bara.. Dock inte autofokus i huset, MEN man kunde ju filma !


   
SvaraCitera

Starlights:

Dock inte autofokus i huset

Finns inte ett nytt objektiv att köpa nu för tiden som inte har autofokus, så du kan vara lugn.


   
SvaraCitera

Men hur många bra objektiv finns till en sony? Canon är det enda rätta valet, eller Nikon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

välja en begagnad kamera

Heineken:

Tänkt på att köpa begagnat?

Jo har funderat på det också.. finns dock inte så många kameror ute på blocket nära där jag bor..

Har hittat en Nikon D60 med kitobjektiv, och allt som följer med i orginalkartong för 4000 kr. Någon som har några åsikter om nikon d60??


   
SvaraCitera