Aviseringar
Rensa alla

T shirt med eget tryck, var går gränsen?


Ämnesstartare

Tjena! Har funderat på en sak angående tryck på tröjor, eftersom jag köpte en för några dagar sedan. Köpte en tröja där det står ” show me clAss ” där cl är bort suddat, det är mest för hets och skoj. Är 19 år och ska iväg på en suparresa mitt i sommar ( vid medelhavet ) så tänkte att det var en liten rolig grej. Men var går gränsen egentligen? Har sätt tryck där det står ” neger ” och massa andra sjuka saker, något jag aldrig skulle köpa. Skulle ni kunna gå ut med en sån tröja som jag köpt? Kan man inte få  böter om man går med en sån tröja där det exempelvis står ” jävla neger” 

tycker det är sjukt att det görs sånna tröjor, eller vad säger ni? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Tycker det är lite upp till var och en vad man tycker är lämpligt att ha på sig.


   
SvaraCitera
sies
 sies

Är det tydligt att "cl" har blivit bortsuddat? Alltså, du får såklart blickar då och då, men ingen bör komma fram till dig och skrika på dig. Eller anmäla dig för nåt. 


   
SvaraCitera

Nej man ska inte ha tryck på kläder, speciellt inte vulgärt trams. Är man däremot på nån dekadent jävla bargata bland massa asfulla tonåringar så funkar ändå Klädkod: wowjättekultryckverkligen helt okej.


   
SvaraCitera

jagärensvenskmanjaggillarfrihetköttochkaffegillarduintedetkanjaghjälpadigpacka


   
SvaraCitera

Captain Jack Sparrow:
jagärensvenskmanjaggillarfrihetköttochkaffegillarduintedetkanjaghjälpadigpacka

Sa du att du gillar friteradkött? Jag gillar friterad kyckling mer Blink


   
SvaraCitera

En människa med en "Adolf Hitler european tour 1939-1945" t-shirt blev väl åtminstone anmäld härom året (förmodligen av någon kränkt hitlerist) vet inte hur det gick med det.


   
SvaraCitera

du kan ju trycka ut vad du än vill, finns t-shirts med massa niggers och homofobiska bilder att köpa, själv har jag också sett riktiga kukar som man har tagit bild på och tryckt ut det på en jacka som man sen har haft på sig ute i gamla stan :/


   
SvaraCitera