Aviseringar
Rensa alla

Ta bort all social media


Ämnesstartare

Hej!
Jag kanske låter nu som gammelmodig fast jag är 19 år men jag är emot sociala medier som vi har idag.
Kan inte minst tala för mig själv i detta som brottas med tankar och mår sjukt dåligt redan som det är. Min framtidstro är helt borta och är självmordsbenägen mkt pågrund av denna tanke. Hur ska mina barn ha det om inte jag ens kan må bra i detta? 

Mitt mående speglas mkt i hur min omgivning mår och inte så mkt med mig själv konstigt kanske. Svårt att förklara men mår hyfsat bra i hur jag ser ut och min självkänsla men när jag ser/hör hur min generation mår så tar jag på mig detta och överanalyserar och vill nästan göra en förändring. 
Ser ju hur detta äter upp folk och att vi är ständigt uppkopplade istället för med varandra.  Är det fler som känner som jag för vet ingen annan som känner detta.


   
Citera
Annsie

Håller helt med om att dagens samhälle är allt för digitaliserat. När man umgås med vissa personer så känns det som att man pratar med en vägg eftersom dom bara kollar ner i sina telefoner. Jag saknar den gamla goda tiden när folk hade ett betydligt större behov av att umgås irl och utan telefoner. Man skapade betydligt starkare band till varandra innan sociala medier-världen tog över. 


   
SvaraCitera

Håller med dig om att vi är för ensama idag. Vi är flockdjur och måste umgås med varandra för att må bra att sitta på disscord i ett mörkt rum hela dagen kommer inte uppfylla det sociala behovet. 


   
SvaraCitera

Asså det är bättre att hantera det på ett bra sätt än att ta bort det helt. 


   
SvaraCitera

widediaper:
Asså det är bättre att hantera det på ett bra sätt än att ta bort det helt. 

Everything is good in moderation. Eller en del saker iallafallRullar ögonen


   
SvaraCitera

Jag drömmer om det jag ser på mobilen men det är bra drömmar. Det är som ett extra liv. Drömde om tegomass som var med på nyheterna och drömde jag var med i en bild jag såg på instagram.


   
SvaraCitera

CanadaEh:
Hej!
Jag kanske låter nu som gammelmodig fast jag är 19 år men jag är emot sociala medier som vi har idag.
Kan inte minst tala för mig själv i detta som brottas med tankar och mår sjukt dåligt redan som det är. Min framtidstro är helt borta och är självmordsbenägen mkt pågrund av denna tanke. Hur ska mina barn ha det om inte jag ens kan må bra i detta? 

Mitt mående speglas mkt i hur min omgivning mår och inte så mkt med mig själv konstigt kanske. Svårt att förklara men mår hyfsat bra i hur jag ser ut och min självkänsla men när jag ser/hör hur min generation mår så tar jag på mig detta och överanalyserar och vill nästan göra en förändring. 
Ser ju hur detta äter upp folk och att vi är ständigt uppkopplade istället för med varandra.  Är det fler som känner som jag för vet ingen annan som känner detta.

Det är nog ingen dum idé att sluta med sociala medier. Jag har facebook men använder det inte. Dock så håller jag på med sociala medier och jag känner att det tär på mig och att jag inte får ut så mycket av det. Men jag har över 400 följare på twitter och det blir fler för var dag så det vägar jag inte riktigt lägga av med. Facebook använder jag inte mer än att hålla kontakt med folk på.


   
SvaraCitera