Aviseringar
Rensa alla

ta bort


Ämnesstartare

ta bort ta bort ta bort ta bort ta bort


   
Citera
Ämnesetiketter

Du har hela 9:an på dig så lugna ner dig, jag hade ungefär likadant och kom in på Teknik lätt som en plätt. Men sikta på att öka meritpoängen lite för säkerhets skull.


   
SvaraCitera

Hallå? Asså d ä ju skit bra ju? Eller? Det högsta man kan få är ju 340 och du ä bara 95 ifrån maximalt liksom?! 


   
SvaraCitera

Jag fick själv 315 utan något intensivt plugg. 245 är bra då jag antar att du har minst godkänt i alla 17 ämnen. Sedan, beror det på vart du bor och vad du vill plugga till. Att komma in på naturvetenskapslinjen i Stockholm kräver mycket mer poäng än till exempel Skövde (det finns statistik).


   
SvaraCitera
evene

Med 245 kommer du in på vad du vill.


   
SvaraCitera

du kommer nog in på något natur linje


   
SvaraCitera

Antar de bra eftersom du har 130 mer än vad jag hade i 8:an


   
SvaraCitera

...jag trodde att 267.5 var dåligt...


   
SvaraCitera

Känner en som hade 165 och kom in på teknik. Beror på hur många som söker men bara du behåller eller ökar meritvärdet så borde det vara lugnt. 


   
SvaraCitera

O här sitter man med 132.5.. ta d lungt du går bara i 8:an folk stressar för mkt över skolan


   
SvaraCitera

Jag hade 250 i merit innan jag började gymnasiet vilket är snitt på C i betyg


   
SvaraCitera

jag har 165 (orkar inte bry mig om skolan som jag gjorde för 5 år sedan) och kom inte in i estet för att jag hade ett f i ett ämne


   
SvaraCitera
Haien

Kommer nog in på drt du vill


   
SvaraCitera

Haha, meritpoäng får man bara på gymnasiet och max poängen man kan få är 2,5 poäng


   
SvaraCitera

nja, skolor vill tjäna pengar. Så länge du söker in på en kommunal skola kommer du att klara dig med ofta under 200 merit lol.


   
SvaraCitera