Aviseringar
Rensa alla

Ta bort blockering av bdb, facebook och så.


Gentlernen:

Sluta slösa bort skattebetalarnas pengar på sån skit

!!!!!


   
SvaraCitera

namnlös:

Men vi har raster också. Och på kärnämnesveckorna sitter vi vid datorerna hela tiden så man orkar inte plugga hela tiden.

Du tar upp resurser för elever som tar skolan på allvar. Låt bli.


   
SvaraCitera

säkert porrsidor du vill komma åt, jävla snuskunge[shake]


   
SvaraCitera
smisk

Lol ånej stackars liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

många skolor har ofta skitdåligt skydd mot genomträngningar i de egna systemet, så det e skitenkelt att skaffa sig admninistrationsbehörighet, för att kunna låsa upp allt man vill.[y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Du tar upp resurser för elever som tar skolan på allvar. Låt bli.

Det gör jag inte. JAg är fan en av dom som pluggar mest, alla andra sitter o spelar hela tiden.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kebu12:

säkert porrsidor du vill komma åt, jävla snuskunge

Nej det är det inte. Men dom har ju fan blockat allt.

Han_som_missa:

många skolor har ofta skitdåligt skydd mot genomträngningar i de egna systemet, så det e skitenkelt att skaffa sig admninistrationsbehörighet, för att kunna låsa upp allt man vill.

Men jag vet inte hur jag ska göra det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

smisk:

Lol ånej stackars liten.

Jag vet, det är så synd om mig. Och datakillen vägrar fixa att internet inte funkar hemma på laptopen man får av skolan så det är synd om mig.


   
SvaraCitera

låter som du går på jb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

namnlös:

Men jag vet inte hur jag ska göra det

Jag gissar på att du har Vista (som suger stenhårt, de e det största skit man kommit på[mad]) å då vet jag inte om det kommer att funka så bra eftersom datorn sätter igång massa automatiska åtgärdanden o processer så fort nått e konstigt o då brukar skiten hänga sig eller crasha[cry][cry][cry][cry]
Sen tror jag inte att du egentligen ska försöka dig på det jag sa om du inte har hyffsad koll på vad som e vad (systen, tjänster, processer osv)
om man gör fel o inte kan återställa det sen så kan datorn bli oanvändbar :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

låter som du går på jb

Det gör jag inte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Han_som_missa:

Jag gissar på att du har Vista

Det är XP på den här, det va vista från början men dom bytte till xp.

Han_som_missa:

Sen tror jag inte att du egentligen ska försöka dig på det jag sa om du inte har hyffsad koll på vad som e vad (systen, tjänster, processer osv)

Jag har inte så bra koll på det, men det är så tråkigt att inte kunna gå in på vissa sidor. Och ibland kommer man inte ens in på sidor man behöver till skolarbeten för dom är blockade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De e väl snarare plugga du ska göra i skolan... annars kan du ju gärna lika hoppa av skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unleash:

De e väl snarare plugga du ska göra i skolan... annars kan du ju gärna lika hoppa av skolan.

Men vi har raster också, men sidorna är fortfarande blockade då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara att kolla hur de andra gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite mer information skulle vara bra. Vad är det för datorer det är frågan om? Om det är notebooks, går det att komma åt sidorna på andra nät än skolans? Vad händer när du försöker gå in på blockerade sidor? Körs det några program som du inte känner igen i bakgrunden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Holger Meins:

Lite mer information skulle vara bra. Vad är det för datorer det är frågan om? Om det är notebooks, går det att komma åt sidorna på andra nät än skolans? Vad händer när du försöker gå in på blockerade sidor? Körs det några program som du inte känner igen i bakgrunden?

Det är nån Dell.
Jag kommer inte ihåg vad som kommer upp när man försöker gå in på sidorna, nån sida om att skolan har blockat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

namnlös:

Det är nån Dell.
Jag kommer inte ihåg vad som kommer upp när man försöker gå in på sidorna, nån sida om att skolan har blockat det.

Du nämnde på förra sidan att ni fick en dator av skolan, är sidorna blockerade även om man inte sitter i skolan?


   
SvaraCitera