Aviseringar
Rensa alla

ta bort födelsemärke bredvid tatuering?


Ämnesstartare

har nämligen tatueringstid om någon vecka, och har tid om nån månad för att få ett födelsemärke borttaget. (dom ska skära bort)
Födelsemärket är ca 1-2 cm från vars tatueringen kommer vara, men funderar lite om dom kan neka till att ta bort födelsemärket eller något? själv tycker jag inte det eftersom tatueringen inte kommer vara PÅ födelsemärket utan bredvid. men kanske finns nån som gjort samma sak som vet? tacksam för svar 🙂


   
Citera

känns rätt dumt att tatuera dig innan ärligt talat, varför inte bara vänta med att tatuera dig tills det är borta?

tog bort ett ganska litet födelsemärke för lite mindre än ett år sen och mitt ärr jag har nu är ungefär 4 gånger så stort, om inte mer, mot vad födelsemärket var


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

precis som japanen skriver kan ärret bli jättestort och påverka/skada tatueringen. dessutom kan de tycka att det är riskabelt att skära i vävnad alldeles intill en tatuering.

ta bort födelsemärket först, låt det läka och tatuera sedan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo det går ju också iofs. men jag har redan tidigare fått födelsemärket borttaget, men det kom tillbaks bara någon månad efteråt. men är betydligt mindre. och ärret är ganska precis samma storlek som födelsemärket var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack för svar! får nog ta och boka en ny tid länge fram istället då 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_fiiiiia:

men jag har redan tidigare fått födelsemärket borttaget, men det kom tillbaks bara någon månad efteråt.

är det vanligt? aldrig hört talas om det..

ärr kan bli väldigt olika, ditt nya är kan bli större än det gamla, eller inte förändras alls, men det är bättre att vänta för säkerhetens skull.


   
SvaraCitera

Du kommer ju ändå att få ett stort förband på, så nä det kommer nog ej att gå så jättebra.


   
SvaraCitera

Är det långt efter läkningstiden det ska skäras bort så kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara någon fara.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Är det långt efter läkningstiden det ska skäras bort så kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara någon fara.

födelsemärket ska ju bort först! kan du ej läsa pojk


   
SvaraCitera

isola:

födelsemärket ska ju bort först! kan du ej läsa pojk

Njae, det ska ju bort efteråt (såg dock inte att hon skrivit det först), dock bara ett par veckor efter tatueringen. Skulle inte rekommendera detta då!


   
SvaraCitera

Budolicious:

Njae, det ska ju bort efteråt (såg dock inte att hon skrivit det först), dock bara ett par veckor efter tatueringen. Skulle inte rekommendera detta då!

otydligt skrivet var det [sad]


   
SvaraCitera