Aviseringar
Rensa alla

ta för mycket voltaren


Ämnesstartare

eller ja diclofenac... lär väll inte vara ngn fara att ta 200 mg istället för 150?


   
Citera

vrf ska du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vrf ska du?

för har redan tagit 150 mg (dagsdosen) och kommer inte kunna sova enbart på alvedon[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

lär väll inte vara ngn fara att ta 200 mg istället för 150?

nä tror jag inte, men om jag vart du skulle jag kirrat lite oxycontin för mitt halsont istället[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

nä tror jag inte, men om jag vart du skulle jag kirrat lite oxycontin för mitt halsont istället[badgrin]

mmm men paracetamol + diclofenac duger hittils [crazy] men om smärtan blir värre och ej stillas ringer jag och kräver annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

lär väll inte vara ngn fara att ta 200 mg istället för 150?

haha nej.

alla maxdoser kan typ 10dubblas innan de börjar blir farliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

alla maxdoser kan typ 10dubblas innan de börjar blir farliga.

handlar inte om farligt direkt, mer att jag inte vill få illamående/annat skit nu när jag redan har två stora öppna sår i halsen som läker [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

men om smärtan blir värre och ej stillas ringer jag och kräver annat

dock är sjukvården äckligt svåra på att skriva ut sånt, man måste typ ha dödssmärtor och leva helvetes kval för att dom ens ska fundera på att överväga det[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

dock är sjukvården äckligt svåra på att skriva ut sånt, man måste typ ha dödssmärtor och leva helvetes kval för att dom ens ska fundera på att överväga det[sad]

det är ju bra iofs [crazy] så det ej hamnar i FEL händer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen verkar ha garanterat svar!!! hittar ingen på göggel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

det är ju bra iofs [crazy] så det ej hamnar i FEL händer

ja men synd om folk som verkligen har riktigt ont och bara får pruttalvedon till hjälp[shake] sen så är ju risken stor då att dom fixar värktabletter på egen hand istället, och om man inte har koll på pillerna som man stoppar i sig så kan de gå riktigt illa[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

oxycontin

[love]

Paranormal_Cannabis:

dock är sjukvården äckligt svåra på att skriva ut sånt, man måste typ ha dödssmärtor och leva helvetes kval för att dom ens ska fundera på att överväga det

Nä, detta stämmer inte alltid (eller kanske för just oxy som är bra mycket starkare än tramadol/tradolan). Min syrra fick tramadol för en BLÅTIRA och lite nackont. [confused] Jag har ju ätit tramadol ganska regelbundet under många år (då i kombination med 300mg voltaren och 3g alvedon/dag), fick både 50mg- och 100mgtabletter (de också tre gånger om dagen) under olika perioder, då för mina ledsmärtor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

300mg voltaren

antar att 200 ej är några problem då [crazy] vilka jävla hutlösa mängder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

ja men synd om folk som verkligen har riktigt ont och bara får pruttalvedon till hjälp[shake] sen så är ju risken stor då att dom fixar värktabletter på egen hand istället, och om man inte har koll på pillerna som man stoppar i sig så kan de gå riktigt illa[confused]

jo det är sant, klart att de ej ska hålla på och fega om man faktiskt behöver ett särskilt läkemedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick knappt i mig en glass nu så d får bära lr brista


   
SvaraCitera