Aviseringar
Rensa alla

Ta kontakt?


Ämnesstartare

Jag är så jävla kär i en kille i min skola. Han går i trean, jag i ettan.
Vår relation är väldigt, väldigt ytlig. Jag har bara pratat med honom nykter en gång. Utan alkohol är han rätt blyg och inte så öppen med känslor, på fest ganska vild och social. Vi har hånglat två gånger på festkvällar, han har tagit mig på brösten och tänt cigg åt mig, hållt mig i handen, vi har kört sanning eller konka i samma gäng, kallpratat ett par gånger.
Jag skäms för att bara ha pratat med honom onykter och vill ta kontakt vid normala tillfällen, som i skolan. Hur ska jag göra? Säg inte bara att jag ska gå fram och säga "hej, hur är det", för ni vet väl själva hur svårt det är? :>
Snart ska vi gå på samma spelning på ett ungdomshus. Några tips, idéer?
Vore så himla snällt med svar. Tack!


   
Citera

herewego:

Utan alkohol är han rätt blyg och inte så öppen med känslor,

Det är väl bra för dig! Du kan börja snacka med honom mer helt enkelt.


   
SvaraCitera

herewego:

han har tagit mig på brösten

gulligt[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

herewego: Utan alkohol är han rätt blyg och inte så öppen med känslor,

Det är väl bra för dig! Du kan börja snacka med honom mer helt enkelt.

Är det? Jag är ju så van vid att han tar initiativet och det bara flyter på - när båda är påverkade alltså.
Jag vet ju inte vad jag ska säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

herewego: han har tagit mig på brösten

gulligt

hah, minnen.


   
SvaraCitera

herewego:

ag är ju så van vid att han tar initiativet och det bara flyter på - när båda är påverkade alltså.

Han är blyg, så du får nog ta kontakten med honom.

herewego:

Jag vet ju inte vad jag ska säga.

Fråga om han vill träffas någon dag efter skolan? [smile] Jag skulle inte ha sagt nej om jag var honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Fråga om han vill träffas någon dag efter skolan? Jag skulle inte ha sagt nej om jag var honom.

Tror tyvärr att vi är lite för ytligt bekanta för att träffas så, än så länge 😉
Varför inte säga nej, förresten? Han har ju aldrig visat intresse utan påverkan. Det är liksom det som är mitt dilemma. Ehem.


   
SvaraCitera

herewego:

Varför inte säga nej, förresten? Han har ju aldrig visat intresse utan påverkan. Det är liksom det som är mitt dilemma. Ehem.

Om en tjej, som jag träffat på fyllan några ggr, även tafsat på kommer och frågar mig om jag vill hitta på något. Självklart jag säger ja. [smile]

Men börja prata med honom mer i skolan. Eller snacka med honom på festerna innan ni blir för fulla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Om en tjej, som jag träffat på fyllan några ggr, även tafsat på kommer och frågar mig om jag vill hitta på något. Självklart jag säger ja.

Intressant resonemang..? Tänker mer att jag kanske blir avfärdad med ett "jag var ju full då" ungefär.


   
SvaraCitera

herewego:

Intressant resonemang..? Tänker mer att jag kanske blir avfärdad med ett "jag var ju full då" ungefär.

Fegt att säga så, även om man är full så har han koll på vilka man pillar på.


   
SvaraCitera

om du har hans nr vilket jag tror att du har kan du smsa/ringa och fråga om ni kan hitta på nåt[smile]


   
SvaraCitera

herewego:

Snart ska vi gå på samma spelning på ett ungdomshus. Några tips, idéer?
Vore så himla snällt med svar. Tack!

Har du hans msn eller nr? Det kan ju kännas lättare att börja kommunicera via sms eller msn. Kolla lite försiktigt hur intresserad han är (borde iof vara rätt så intresserad om ni strulat på fest x antal ggr), börja skriva kram, sedan puss osv.
Eller så börjar du prata mer ordentligt och nyktert med honom på spelningen. Då har ni iaf spelningen som gemensam nämnare m.a.o något att snacka om. [bigsmile]
Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Fegt att säga så, även om man är full så har han koll på vilka man pillar på.

Det är i och för sig lite sant, smart grabb där!

kallprat:

Eller så börjar du prata mer ordentligt och nyktert med honom på spelningen. Då har ni iaf spelningen som gemensam nämnare m.a.o något att snacka om.

Tack för svaret! Jag ska försöka!


   
SvaraCitera

Macktorsken:

även om man är full så har han koll på vilka man pillar på

Nja, men man kan göra saker man kan ångra efteråt ändå. Alla blir väl kåta på fyllan och får man chansen så tar man den, även om man e helt ointresserad av mänskan när man är nykter...


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Nja, men man kan göra saker man kan ångra efteråt ändå. Alla blir väl kåta på fyllan och får man chansen så tar man den

Brukar oftast inte vara så. Man vågar mer när man är full. Jag tror inte att han ångrar att han tog henne på brösten. [smile]


   
SvaraCitera