Aviseringar
Rensa alla

Ta kontakt med gammal kompis?


Ämnesstartare

Jag hade en kompis i högstadiet som jag trivdes bra med.Vi tyckte om samma saker, hade samma intressen, kom bra överens etc. Vi var inte så jätte nära precis men vi var bra kompisar. Vår relation försämrades under åttan och nian när en annan tjej började hänga med oss. Hon tyckte inte om mig och började vända min kompis emot mig (ni vet, tjejer [rolleyes]) Min kompis sårade mig väldigt mycket under dessa två år men när nian var över så tänkte jag ge henne ännu en chans för att jag ville behålla vår vänskap. Hon sårade mig ännu en gång och då bröt jag kontakten med henne. Det här var 2007 så det har gått 4 år sen vi hade kontakt med varandra. Av nån anledning så har jag börjat tänka på henne väldigt mycket den senaste tiden. Jag saknar vår vänskap och vill jättegärna ta upp kontakten igen men jag är kluven. Det vore för mig väldigt pinsamt om jag tog kontakt med henne och hon ignorerade mig, speciellt då eftersom hon har sårat mig så många gånger tidigare och jag känner att jag trampar ner på mig själv om jag springer efter en person som har behandlat mig illa.

Så vad ska jag göra? Ska jag ta kontakt med henne och riskera att framstå som en idiot (om hon inte svarar) eller ska jag ändå göra det?


   
Citera

alice1804:

ta kontakt med henne


   
SvaraCitera

Skit i henne, hon verkar inte vara en vän värd att ha ändå.


   
SvaraCitera

alice1804:

sårat mig så många gånger tidigare

beror på hur mycket hon har sårat dig. verkar ju inte som en jätte bra vän ändå...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naelaa:

beror på hur mycket hon har sårat dig.

Grejen är den att jag vet att hon blev påverkad av den andra tjejen och ja, jag vet att om hon var en bra vän så hade hon inte blivit påverkad men jag känner ändå att jag kan förlåta henne. Jag är bara rädd att hon inte svarar och då tillåter jag henne att trampa på mig ännu en gång..

åh jag vet inte [tard]


   
SvaraCitera

alice1804:

Jag är bara rädd att hon inte svarar och då tillåter jag henne att trampa på mig ännu en gång..

Om det bara är det då är rädd för så kör på, om hon inte svarar behöver du inte bry dig ju.


   
SvaraCitera

alice1804:

jag kan förlåta henne.

isåfall tycker jag att du ska ta kontakt med henne. du förlorar ju inget! och OM hon inte svarar, då ska du verkligen skita i henne och gå vidare.
men om hon svarar och ni börjar umgås så
behöver ju inte eran vänskapsnivå vara jättehög. ni kanske bara har väldigt kul när ni umgås, behöver ju inte berätta dina djupaste hemligheter osv. till henne.

if you get what i mean [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Om det bara är det då är rädd för så kör på, om hon inte svarar behöver du inte bry dig ju.

naelaa:

isåfall tycker jag att du ska ta kontakt med henne.du förlorar ju inget! och OM hon inte svarar, då ska du verkligen skita i henne och gå vidare.

Det lutar åt det. Jag måste bara vara säker på att jag inte kommer bli ledsen eller ångra mig ifall hon inte svarar. Jag är ganska känslig av mig så jag vet att jag kommer att ta illa upp och älta det [n]

naelaa:

men om hon svarar och ni börjar umgås så
behöver ju inte eran vänskapsnivå vara jättehög. ni kanske bara har väldigt kul när ni umgås, behöver ju inte berätta dina djupaste hemligheter osv. till henne.

if you get what i mean [smile]

Jag är inte ute efter en jättedjup vänskap, det räcker bara om vi kan umgås igen.


   
SvaraCitera

alice1804:

Jag är ganska känslig av mig så jag vet att jag kommer att ta illa upp och älta det

Det är lika bra att vänja sig. Bättre att försöka än att undra hur det kunda ha blivit.


   
SvaraCitera

alice1804:

ta kontakt med henne


   
SvaraCitera

det verkar som att du vill ta kontakt med henne, go for it, du har ingenting att förlora 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej nu har jag skickat iväg ett mejl till henne. Hoppas att jag inte ångrar mig [zzz]


   
SvaraCitera

har också en sån

tänker att vi är ganska lika, på ett sätt. Men hon vill ej tror jag och ja, då är det bara att låta'na va tills ah. Tiden är mogen.


   
SvaraCitera

hur gammal är hon då???? om hon är över 50 kan du nog göra de men annars låt bli är mitt råd


   
SvaraCitera

alice1804:

Så vad ska jag göra? Ska jag ta kontakt med henne och riskera att framstå som en idiot (om hon inte svarar) eller ska jag ändå göra det?

Jag gjorde det, vi träffades förra sommaren. Han hade ett bra liv, jag försökte fixa mitt. Han ville inte ta kontakt igen, tror inte vi kommer att ses igen.

Om du tar kontakt nu så är det inget du kommer att ångra efteråt.


   
SvaraCitera