Aviseringar
Rensa alla

Ta kontakt med tjej man inte känner?


Ämnesstartare

Ännu ett halvt pinsamt inlägg från mig men men...

Det är så att det går en fin tjej på min skola som jag bara känner extremt ytligt( vet varandras namn och har hälsat någon gång när vi möts i korridoren). Vet att jag inte har något att förlora på att att prata med henne och det sämsta som kan hända är att det skiter sig osv. Jag vet att jag egentligen bara borde försöka kontakta henne men jag vet verkligen inte hur... Någon som har ett tips på vad jag kan säga till henne när jag äntligen hittar mod att göra något? Planen är att det ska ske i skolan på något sätt...

Ber om ursäkt för lulligt inlägg...
Mina sociala kunskaper lyser verkligen med sin frånvaro så lite tips skulle inte sitta fel:)


   
Citera
Exner

Hejsan. Du verkar trevlig. Skulle du vilja ta en fika någon dag?


   
SvaraCitera

taggen.... Mycket glad

nej men det är ju svårt att veta, jag suger också på sådant och hade antagloigen kontaktat på socialt nätverk först


   
SvaraCitera

men det kan ju vara stalkigt också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:
taggen.... Mycket glad

nej men det är ju svårt att veta, jag suger också på sådant och hade antagloigen kontaktat på socialt nätverk först

Jag har också tänkt på det men jag är rädd att det bara skulle bli lite avskräckande om jag helt  random skulle skriva på typ FB..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Hejsan. Du verkar trevlig. Skulle du vilja ta en fika någon dag?

Tror du inte man borde försöka lära känna henne lite bättre innan man frågar henne om fika? O andra sidan kanske det är värt o testa liksom:/


   
SvaraCitera
Exner

TooFaaaab:

Tror du inte man borde försöka lära känna henne lite bättre innan man frågar henne om fika? O andra sidan kanske det är värt o testa liksom:/

Det är poängen med fikandet, och att det är en aktivitet gör det hela lite mindre spänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Det är poängen med fikandet, och att det är en aktivitet gör det hela lite mindre spänt.

Sant sant.. Tack för tipset får försöka våga lite mer helt enkelt:)


   
SvaraCitera
Exner

TooFaaaab:

Sant sant.. Tack för tipset får försöka våga lite mer helt enkelt:)

Så lite så. = ) Ännu bättre är förstås om du kan ta reda på någon grej som hon verkligen gillar att göra, och bjuda med henne på det.


   
SvaraCitera

Exner: Hejsan. Du verkar trevlig. Skulle du vilja ta en fika någon dag?

Vågar folk göra så där på riktigt? Jag hade nog hellre svalt syra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt:

Vågar folk göra så där på riktigt? Jag hade nog hellre svalt syra. 

Haha ja det är att våga som är den största utmaningen^^ 


   
SvaraCitera
Exner

Jagvillboienhatt:

Vågar folk göra så där på riktigt? Jag hade nog hellre svalt syra. 

Senast som jag var ute körde en kompis med "hej, du är söt, ska vi hångla".


   
SvaraCitera

Jagvillboienhatt: Vågar folk göra så där på riktigt? Jag hade nog hellre svalt syra.

det är den initiala kontakten som är svår, men hur den ser ut är egentligen inte särskilt viktigt. finns ömsesidig attraktion så finns det. målet är inte att charma omkull en ovillig, utan att öppna för motparten att visa om den är intresserad eller inte.


   
SvaraCitera

Exner: Senast som jag var ute körde en kompis med "hej, du är söt, ska vi hångla".

Är man berusad så brukar det väl en smula lättare för folk kanske, även om det för mig personligen inte blir det. 

Har väl mest med mitt kontrollbehov att göra, ger mig ogärna in på något där jag är relativt säker på att jag kommer misslyckas. 


   
SvaraCitera

iosib: det är den initiala kontakten som är svår, men hur den ser ut är egentligen inte särskilt viktig. finns ömsesidig attraktion så finns det. målet är inte att charma omkull en ovillig, utan att öppna för motparten att visa om den är intresserad eller inte.

Det mesta annat man tar sig för i livet kan man jobba sig upp till, planera, tänka över innan etc. Man kan alltså innan man når målet ofta känna av i fall det kommer gå eller inte i slutändan. Här handlar det istället om ett pyttelitet ögonblick där chansen att misslyckas är ganska stor och man har inte en jävla aning. 

Det skrämmer mig. Galen


   
SvaraCitera