Aviseringar
Rensa alla

ta med cigg in i sverige som minderårig?


Ämnesstartare

jag undrar om man kan ta med sig cigg från grekland om man är under 18 eller kollar dom på lappen på väskan hur gammal man är eller nåt?


   
Citera
Ämnesstartare

Alltså det beror lite på hur du går genom tullen, hur färdas du (flyg, båt etc)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ej det är tillåtet, nej. Att du blir upptäckt om cigg-paketet ligger i resväskan är ytterst osannolikt dock. [smile]

Edit: Detta om du flyger alltså, och paketet färdas med resväskan i flygbagaget, ej handbagaget!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byråkratjäveln:

Alltså det beror lite på hur du går genom tullen, hur färdas du (flyg, båt etc)?

Flyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej dom kollar inte igenom väskan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tror ej det är tillåtet, nej. Att du blir upptäckt om cigg-paketet ligger i resväskan är ytterst osannolikt dock. Edit: Detta om du flyger alltså, och paketet färdas med resväskan i flygbagaget, ej handbagaget!!

så dom tittar inte hur gammal jag är? xd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har lagt både cigg och alkohol i resväskan när jag var minderårig och det gick bra
men det är klart man inte får göra så, det ska ju förbi tull å sånt dära


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte att de bryr sig om cigarreter, det är så många människor som röker att det skulle ta lång tid att kontrollera varenda cigarrettpaket, tullen har bättre saker för sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filip15:

så dom tittar inte hur gammal jag är? xd

Det gör dem säkert, de kikar ju på ditt pass.. Men de har inget direkt system för att upptäcka cigg i resväskor som tillhör minderåriga, nej..


   
SvaraCitera