Aviseringar
Rensa alla

ta med minnen från ex vid flytt


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i nästan fem år och ska snart flytta ihop.. Men det är en sak som jag går och funderar på.

I början av vårt förhållande var det mycket tjafs om saker som hade med hans ex (de var tillsammans i tre år) och göra. Han hade foton på henne, saker han fått av henne, vykort, brev osv i hans låda bredvid sängen. Detta var något som jag blev väldigt ledsen över, om han nu ville spara detta, varför hade han dom precis bredvid hans säng? Efter diskussion med honom om detta så samlade han ihop allt och la det i en byrålåda som stod i deras hall (bor fortfarande hemma) .. Detta kändes mer ok.

Jag har inte tänkt på detta på jättelänge men nu när flytt är aktuellt så kommer detta att dyka upp igen, ska han ta med sig dessa saker till vårt gemensamma boende? Jag ser såklart helst att han inte gör det. Själv har jag inget precis ex men har ändå fått saker från killar som jag inte längre har kvar, ser ingen anledning till att ha kvar det..
Ni som har det, är det för att ni inte vill glömma ert förflutna? Eller har ni känslor kvar? Eller känner ni er taskiga om ni slänger något som ni fått?
Själv förstår jag inte varför han måste ha kvar sina grejer från sitt ex, det är ju tio år sen de var tillsammans!

Jag vill veta om någon annan har varit med om detta, hur ni har gjort vid flytt? Är det normalt om jag hindrar honom att ta med sig sakerna? Jag begär inte att han ska slänga dom, det räcker väl att han har kvar dom där han bor nu med sin mamma?

Vill gärna ha svar för jag har ingen aning om hur andra har gjort, jag vet bara vad jag själv känner och borde gå efter det men samtidigt är kanske inte det det bästa för förhållandet..


   
Citera

frispark:

Ni som har det, är det för att ni inte vill glömma ert förflutna?

Finns väl folk som inte skiljs som ovänner? Kan förstå att man kanske vill göra sig av med saker man fått/minnen man har av någon man har dåliga minnen av. Men har man bra minnen - varför inte spara?


   
SvaraCitera

Det räckte inte med en tråd eller?


   
SvaraCitera

Hur orkar du anstränga dig att göra två likadana trådar med olika rubriker? Jävla tjomme


   
SvaraCitera

jag brukar ha kvar såna grejor i syfte att det är ett roligt och fint minne, inget mer.. ngt man kan se tillbaka på men inget man vill ha längre. Han vill nog bara ha kvar det därför för att plocka fram någon gång och tänka tillbaka på det.. det var ju fan en person som funnits ständigt vid hans sida i 3år såklart man ska få ha något kvar av den.

t.ex.. du älskar din pappa men han har gjort saker du verkligen hatar honom för. Men när han väl dör så slänger du väl inte alla hans saker? du kmr gå vidare efter det men du kanske vill ha ngt kvar av hnm? så tror jag att det är men vettefan.. ta en funderare över det iaf, det är inte så allvarligt.


   
SvaraCitera

En tråd räcker väl.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera