Aviseringar
Rensa alla

Ta reda på mer!


Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13884978.ab

Åååh!!! Sånt här gör mig arg [mad]. Missuppfatta mig inte, självklart bra att de agerar och undersöker situationen osv men de borde verkligen ta reda på mer innan de häktar någon av föräldrarna och placerar barnen i familjehem.

Har själv varit med om detta TVÅ gånger då min familj är jourfamilj; ett syskonpar kommer hit eftersom att deras föräldrar slår dem men får åka hem en vecka senare eftersom att det visar sig att så är inte fallet. Kan tillägga att föräldrarna häktades. Båda gångerna.

Tänker framför allt på hur synd det är om föräldrarna, deras barn tas bort från dem utan förvarning!


   
Citera
Ämnesstartare

nubbie:

Tänker framför allt på hur synd det är om föräldrarna, deras barn tas bort från dem utan förvarning!

Alltså, jag håller med om att det eventuellt kan vara överdrivet att häkta föräldrarna. Däremot tycker jag att det är en självklarhet att se till att barnen kommer bort från dem om det finns anledning att misstänka att de blir utsatta för övergrepp medan det utreds. Allt annat vore att sätta föräldrarnas intressen framför barnens säkerhet, vilket bara är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Allt annat vore att sätta föräldrarnas intressen framför barnens säkerhet, vilket bara är fel.

Det håller jag med om, är självklart inte bra att barnen stannar om det finns en anledning att tro att exempelvis våld eller övergrepp förekommer i hemmet. Jag tycker däremot att man kan prata med föräldrarna om det, ge dem mer information om vad som pågår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga fel har ju begåtts, varför ska dem bom förlåtelse när dem bar gjort rätt för [rolleyes]

Men jag det hela var jävligt dåligt skött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Inga fel har ju begåtts, varför ska dem bom förlåtelse när dem bar gjort rätt för

Nej det förväntar jag mig inte att de ska göra och det var inte det jag syftade på, hittade ingen annan artikel som beskrev fallet bara [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Nej det förväntar jag mig inte att de ska göra och det var inte det jag syftade på, hittade ingen annan artikel som beskrev fallet bara

Såg de på UG och blev bara förbannad. Men är riktigt imponerad av grannskapet dem bodde i som gav dem så mycket stöd.


   
SvaraCitera