Aviseringar
Rensa alla

Ta tillbaka hon?


Ämnesstartare

Jag hade en vän som var som en syster för mig vi var vänner i lite mer än 7år. Men sen när vi började i högstadiet så blev hon annorlunda (jag också) när vi var med varandra hemma var allt  bra men när vi var med varandra på skolan så var vi ett gäng men när hon var med en viss person blev hon dum, började snacka skit om alla i deras ansikte. Sen hände massa bråk också så jag började på psykiskt dålig (hade alldrig mått då dåligt) så jag och två andra vänner bestämde oss för att bryta kontakten med hon och jag började må så mycket bättre. 
Vi har nu inte pratat med varandra sen mitten på januari. Men jag har börjat tänka på hon och om jag borde testa bli hennes vän igen. För hon var en mycket speciell än jag kunde prata om allt med hon och vi har gått igenom samma skit i vår förra skolan men jag har stått upp för hon hela tiden men hon alldrig för mig, men vi tävlade om vem som var snyggast och fick mest liked på insta (tycker själv det e töntigt) Men om jag börjar hänga med hon kommer nog inte 2 av mina bästa vänner vilja vara med mig längre. Och jag känner också att det är bäst om jag och min gamla bästis bara hänger med varandra på fritiden. Så jag ville bara veta eran åsikt om jag borde testa vara med hon eller om det finns risk att jag kommer må piss igen, men vill nog bara vara med hon på fritiden.
Förlåt för lång text.


   
Citera

Hört talas om ordet "henne" någon gång? 


   
SvaraCitera

Tror du hon har förändrats eller varför vill du bli vän med henne igen? 


   
SvaraCitera

Jag har en vän som var i en liknande situation som du, och även med henne så visste jag före hon valde att gå tillbaka till sin vän, att det nog vore bäst att stanna med det man först gjorde - avsluta vänskapen.

Jag tycker inte du ska gå tillbaka till henne. Med tiden så glömmer man lätt de dåliga sakerna men kommer ihåg de bra sakerna, och jag tror verkligen inte de bra sakerna är värt det. 


   
SvaraCitera