Aviseringar
Rensa alla

Ta tungpiercing i smyg? Hjälp!


Ämnesstartare

Eftersom jag inte får lov att ta tungpiercing av mina föräldrar så funderar jag på att åka över till Danmark och ta den när jag är 16. Fyller 16 i nov så får dock vänta ett tag. Men tror ni att jag lyckas dölja den i 2 månader eller så?

Dem enda problemen som jag själv kan se är:
1. Blir lite svårt att dölja den första veckan eftersom man bör undvika kryddstark mat. Och min pappa gillar thaimat så jag vet inte vilken ursäkt jag kan komma med.

2. Eftersom tungan är svullen första dagarna så kommer jag ju ha svårt att prata och då kommer dem ju märka att något är fel.

Kommer ni på några fler problem?
När den väl har läkt så är det ju chill, då sätter jag bara i en retainer. [wink]

PS. Vet ni någon bra och seriös piercing studio i Danmark?


   
Citera
sincan

Eller så väntar du bara.


   
SvaraCitera

Läste i din andra tråd att du tycker dina föräldrar är stränga mot dig.

Visst, med all rätt, du bestämmer till stor del över ditt eget liv, men vad tror du detta kommer få för konsekvens på just deras stränghet. Det verkar som dina föräldrar redan nu har svårt att lita på dig, om du går bakom deras rygg och gör detta så kommer det förmodligen bli mycket värre. Dock förstår jag hur du känner.

Tänk ett steg längre.


   
SvaraCitera

haha lycka till och dölja den piercingen


   
SvaraCitera

YaBasta:

haha lycka till och dölja den piercingen

Bara byta ut mot en retainer så syns det ju inte om de verkligen inte sitter och tittar in i käften.


   
SvaraCitera

Randroid:

Bara byta ut mot en retainer så syns det ju inte om de verkligen inte sitter och tittar in i käften.

svullnaden då? plus förr eller senare måste hon ju pluppa i "smycket" annars finns de ju ingen vits o görat[confused]


   
SvaraCitera

YaBasta:

svullnaden då?

"Jag bet mig i tungan"

YaBasta:

plus förr eller senare måste hon ju pluppa i "smycket" annars finns de ju ingen vits o görat

Ja, när hon går utanför dörren.


   
SvaraCitera

Randroid:

Jag bet mig i tungan

jävlar va hon måste ha bitit sej sånna fall! för min tunga har aldrig svullnat när ja bitit mej

Randroid:

Ja, när hon går utanför dörren.

men värt... blir ju mer krongel av det än "nöje" aja den människans val.


   
SvaraCitera

Min sambos lillasyster hade sin i ett halvår utan att hennes föräldrar märkte. Men dum grej att göra ändå.


   
SvaraCitera

varför ska du ha den om du ska gömma den hela tiden.


   
SvaraCitera

Missy96:

1. Blir lite svårt att dölja den första veckan eftersom man bör undvika kryddstark mat. Och min pappa gillar thaimat så jag vet inte vilken ursäkt jag kan komma med.

min gjorde så jävla ont, försökte med normal mat direkt men satt nästan och grät av smärta, och långsamt gick det ju. Försökte äta överkokt pasta och bröd, men det fastnade i smycket och gjorde ännu ondare. ärtor gick helt ok att äta, så käkade massa edamerböner i tre dagar. min poäng är att första 4-5 dagarna kanske du inte kan äta någonting vanligt alls, let alone kryddstarkt, och om du försöker kan det vara väldigt tidskrävande vilket också är suspekt.

har en kompis som gjorde en i polen typ, hon övade sig i några två dagar på att prata så att det inte syntes att hon var piercad - första saken mamman sa när hon öppnade dörren hem kommentarer om piercingen [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

varför ska du ha den om du ska gömma den hela tiden.

Precis! Varför ta en piercing dölja den i två år och sen visa den, istället för att vänta två år?

Dessutom kommer du inte kunna byta smycket förrens svullnaden läkt... Det kanske du inte har tänkt på?


   
SvaraCitera

Tror det är vettigast att sätta dig ner med dina föräldrar och förklara att det är din kropp det handlar om och att du kan sköta den (förutsätter att du kan det). Kan tänka mig att tungpiercing är svårt att dölja, och tråkigt att ha i retainer hela tiden.

Lycka till med det oavsett. Och seriöst - pierca dig inte om du inte kan ta hand om den. Jag fick infektioner i mina i öronen, och fick ta ut. Ganska mycket pengar i sjön. Nu har jag piercat näsvingen och tar bättre hand om den. OCH FÖR HELVETE, PILLA INTE.


   
SvaraCitera

För övrigt - åka till DANMARK och pierca?! Jag piercade mig på en studio med 15 årsgräns. Och ja, det är en seriös studio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

För övrigt - åka till DANMARK och pierca?! Jag piercade mig på en studio med 15 årsgräns. Och ja, det är en seriös studio.

Tack för dina tips! 🙂 Dem vet om att jag kan sköta den, men dem tycker att själva tungpiercingen ser vulgär ut. Så ja.. då har man inte mycket att säga till om, haha 🙁

Wauw, 15 årsgräns?[surprised] Får man fråga vad denna studio heter och vart den ligger någonstans? 🙂


   
SvaraCitera