Aviseringar
Rensa alla

Ta upp kontakt med gammal dagiskompis


Ämnesstartare

Jag vill ta upp kontakten med min gamla dagiskompis. Vi går i samma skola, jag har henne på facebook och det ända vi har är typ snackat om något litet på någon status eller kommenterat varandras bilder.

Vi har sagt att vi vill träffas igen, men ingen av oss gör något åt det (jag gör inte för att jag inte vill vara påträngade..), jag menar, hon kanske inte ens vill träffa mig igen, hon kanske bara skriver så?

Men nu tänker jag chansa, hur tar jag upp kontakten igen? Skriver jag bara hej i chatten eller vadå?

Och om vi tänker träffas någon dag, vad kan man prata om för att undvika ''pinsam tystnad'' ? Hatar det..


   
Citera

asså fuck va e de me alla jäla trådar om labila mänskor.. HUR TAR NI ER ENS UPP UR SÄNGEN PÅ MORRONEN!?

(ta ej peschonlit, du råkade bara vara sista droppen)


   
SvaraCitera

pillowfight:

Men nu tänker jag chansa, hur tar jag upp kontakten igen? Skriver jag bara hej i chatten eller vadå?

Det tycker jag absolut du kan, men ta det chill! Som att det vore en kul grej bara, till skillnad från om du uppenbart "raggar kompis" eller hur man ska uttrycka det. Det kan kännas väldigt konstigt för henne om du verkar för angelägen, helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur ofta ska man skriva hej? och när är det liksom läge att ta upp att jag vill ses någon dag?


   
SvaraCitera

Kan du inte göra ett: "Hej! Jag har tänkt på dig, det vore kul att ses någon dag! Vad säger du? Har du lust/tid? :)". ELLER VAD SOM HELST. Hur svårt kan det vara liksom [crazy]


   
SvaraCitera

Ngr gemensamma kompisar? (ta kontakt så)

Tror inte det lär blir stelt om du kände henne när ni va små och går i samma skola, dvs. ni har mkt gemensamt. Fråga rakt ut "shiit, det var så längesen, vad har varit up to dom senaste åren?" (lång historia, långt samtal), att prata om kompisar/folk i skolan brukar de flesta kycka är intressant, framtidsplaner (ex. fråga om hon ska göra ngt kul på lovet)......tro mig, om ni båda har normal social förmåga kmr det inte bli stelt 😉


   
SvaraCitera

Ngr gemensamma kompisar? (ta kontakt så)

Tror inte det lär blir stelt om du kände henne när ni va små och går i samma skola, dvs. ni har mkt gemensamt. Fråga rakt ut "shiit, det var så längesen, vad har varit up to dom senaste åren?" (lång historia, långt samtal), att prata om kompisar/folk i skolan brukar de flesta kycka är intressant, framtidsplaner (ex. fråga om hon ska göra ngt kul på lovet)......tro mig, om ni båda har normal social förmåga kmr det inte bli stelt 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja några gemensamma finns ju, inte så många, men några är det ju.


   
SvaraCitera

Jag minns när min nuvarande bästis och jag hade tagit en paus, aka jag hade dissat henne i två år, dum och omogen som man var... Vi tog sedan upp kontakten via msn... Dock var ju våran så kallade paus inte så lång och det fanns mycket att snacka om när vi träffades två år senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi var typ bästa vänner på dagis, var hela dagarna och på helger och sånt. (enligt föräldrar & lite från bilder och så)
sedan skulle vi börja i lekis och hamnade i olika skolor. sen nu har många flyttat till en lite större skola i högstadiet, och då hamnade jag alltså i samma skola som henne men eftersom vi går några klasser bort från varandra så ses vi ju inte så ofta. skulle jättegärna vilja träffa henne mer.
väldigt blyg av mig och eftersom det gått några år så gör det mig lite mer osäker haha..


   
SvaraCitera

ja varför inte. kan väl vara kul att träffas och se om ni fortfarande kommer bra överens. säg bara att du vill träffas! är nog ingen fara


   
SvaraCitera