Aviseringar
Rensa alla

Ta upp kontakten med bekant som man ej träffat på flera år


Hankkk
Ämnesstartare

Hallojsan! 

Jo, som rubriken lyder så funderar jag på att ta upp kontakten med en tjej som jag har känt sen jag var en liten yngling via föräldrarna. Kommer ihåg att jag var lite småkär i henne hahaha 😛 Iallafall, vi träffades och lekte ofta när familjerna bodde nära varandra, men det blev alltmer sällan när de flyttade (till andra sidan av stockholm) och till slut slutade vi träffa varandra helt och nu har vi varken träffats eller pratat med varandra på... hur länge kan det ha varit? 6-7 år säkert. Idag är jag 19 år gammal, hon 18. Brukar dock se hennes farsa med jämna mellanrum och prata om allt och inget 😛

Facebook är nog det bästa verktyget i det här fallet då jag inte har mobilnumret, har henne på vännerlistan, vart tom hon som la till mig kort efter jag registrerade ett konto, men det var ju för en sisådär 5 år sen. Så det känns lite konstigt att bara dra iväg en "tjeeeenare mannen :D" eller "tja Lindaaa :D" osv som jag annars brukar dra iväg till bekanta tjejer jag snackar med lite då och då eller nyss lärt känna på krogen och liknande. 

Nå, finns det några här med sköna idéer? Är stopp i skallen hos mig, hade fan varit mycket lättare om man råkade ses i stan och tagit det därifrån… Har aldrig försökt ta upp kontakten med gamla bekanta innan, sket helt enkelt i dem som jag tappade kontakten med. Så jag vet inte vad man ska skriva. Är nog bara jag som gör det svårare än vad det egentligen är 😛


   
Citera

Hur svårt är det att bara skriva ett "hej, längesedan sist"?


   
SvaraCitera
salmon

Jag tog kontakt med en vän som jag inte sett/pratat med på sju-åtta år. Gick bra. Vi tog en promenad och pratade på om det som föll oss in. Skriv ett meddelande på FB och nämn att du tänkt på henne och er förflutna vänskap och fråga om ni ska ses eller så 🙂


   
SvaraCitera
Hankkk
Ämnesstartare

sicilianmind:
Hur svårt är det att bara skriva ett "hej, längesedan sist"?

Mjo, räcker säkert gott och väl haha, men känns lite "meh". Som sagt, är nog bara jag som gör det svårare än vad det egentligen är 😛
Edit: on a second thought, detta måste ändå vara bland det vettigaste man kan skriva. Och sen efter att man fått svar, då kan man dra igång sitt skämt-aktiga skrivande som jag vanligtvis kör med.

salmon:
Jag tog kontakt med en vän som jag inte sett/pratat med på sju-åtta år. Gick bra. Vi tog en promenad och pratade på om det som föll oss in. Skriv ett meddelande på FB och nämn att du tänkt på henne och er förflutna vänskap och fråga om ni ska ses eller så 🙂

Härligt! Skrev/sa du något liknande när du tog kontakt med din vän?


   
SvaraCitera
salmon

Jag skrev att jag såg att personen i fråga befann sig i samma stad som mig, sa att jag tänkt på denne och frågade hur läget var och om vi skulle ta en kvällspromenad någon kväll 🙂 Var så nervös innan vi möttes upp att jag höll på att kräkas, men det gick bra Mycket glad Så samla lite mod och hör av dig till tjejen där! Du har inget att förlora! 


   
SvaraCitera
salmon

Om du inte gör ett försök kommer du garanterat fortsätta undra hur det vore om ni sågs igen 🙂


   
SvaraCitera
Hankkk
Ämnesstartare

salmon:
Jag skrev att jag såg att personen i fråga befann sig i samma stad som mig, sa att jag tänkt på denne och frågade hur läget var och om vi skulle ta en kvällspromenad någon kväll 🙂 Var så nervös innan vi möttes upp att jag höll på att kräkas, men det gick bra Mycket glad Så samla lite mod och hör av dig till tjejen där! Du har inget att förlora! 

Ok! Trevligt att det gick bra också 🙂 Föreslog du promenaden i det första PM/SMS'et? 
Inget att förlora öht, men likväl har man en konstig känsla. Ungefär som "tja, här kommer jag efter 7 år utan att ha sagt ett knyst, hur är det :D? 

salmon:
Om du inte gör ett försök kommer du garanterat fortsätta undra hur det vore om ni sågs igen 🙂

Så sant, det har du rätt i! Jag SKA ta kontakt, skulle bara vilja "trolla" bort den konstiga känslan först 😛 

Någon annan på forumet som har tagit kontakt med gamla bekanta som de varken har sett eller pratat med på x antal år? Vore kul att höra era erfarenheter, vad skrev ni i PM/SMS, vart det konstig stämning osv? 


   
SvaraCitera

Träffade vän jag ej träffat på ca tio år förut. Det var trevligt.


   
SvaraCitera

Du har ju inte mycket att förlora på det. Kan ju knappast förlora henne då ni för tillfället ej umgås så ja se nu till att skriva till henne.


   
SvaraCitera
salmon

Jag föreslog promenaden efter kanske tre meddelanden, ville först känna av om personen i fråga hade något intresse i att veta hur det var med mig och vad jag hade för mig. Efter jag fått den bekräftelsen tog jag mod till mig och föreslog träffen 🙂 

Det ÄR ju lite skumt att träffas efter så länge, men alltså. Tänk såhär. Hade du blivit glad om någon gammal vän/bekant hört av sig och uttryckt ett intresse för dig? (menar ej romantik, utan allmänt) Jag hade blivit glad och tagit det som en komplimang, att man inte är bortglömd 🙂


   
SvaraCitera
Hankkk
Ämnesstartare

isola:
Träffade vän jag ej träffat på ca tio år förut. Det var trevligt.

Var det helt random (ni råkade få syn på varandra i stan eller liknande), eller tog någon av er kontakt och föreslog en träff? 

volleyfantasten:
Du har ju inte mycket att förlora på det. Kan ju knappast förlora henne då ni för tillfället ej umgås så ja se nu till att skriva till henne.

Japp, du har rätt. Will do it.

salmon:
Jag föreslog promenaden efter kanske tre meddelanden, ville först känna av om personen i fråga hade något intresse i att veta hur det var med mig och vad jag hade för mig. Efter jag fått den bekräftelsen tog jag mod till mig och föreslog träffen 🙂 

Det ÄR ju lite skumt att träffas efter så länge, men alltså. Tänk såhär. Hade du blivit glad om någon gammal vän/bekant hört av sig och uttryckt ett intresse för dig? (menar ej romantik, utan allmänt) Jag hade blivit glad och tagit det som en komplimang, att man inte är bortglömd 🙂

Ok, lär nog göra något liknande.
Väldigt skumt är det. Har en kusin som bor långt härifrån, vi brukade umgås dag ut dag in under varje sommarlov, men vi slutade också träffas pga att jag slutade åka dit ett par år. men så såg jag honom på en fest, slutade med att vi inte skiljdes åt tills jag var tvungen att åka tillbaka hem 😛 kändes som att alla band hade brutits, men det gick bra ändå 🙂 
Hade också blivit glad och lite smått överraskad beroende på vilken person det är 🙂 Har du haft någon kontakt med din vän sen ni träffades igen på tex facebook? 


   
SvaraCitera
salmon

Vi träffades flera gånger, men eftersom vi bor ungefär 80 mil ifrån varandra blev det bara under en sommar då personen var på besök i min stad av olika anledningar. Efter tråkiga incidenter "tog det slut" igen, mest på grund av att dennes partner inte gillade att vi sågs. I dag har vi ingen kontakt alls 🙁

Har du skickat meddelandet än? 🙂


   
SvaraCitera

Hankkk:

Var det helt random (ni råkade få syn på varandra i stan eller liknande), eller tog någon av er kontakt och föreslog en träff? 

Japp, du har rätt. Will do it.

Ok, lär nog göra något liknande.
Väldigt skumt är det. Har en kusin som bor långt härifrån, vi brukade umgås dag ut dag in under varje sommarlov, men vi slutade också träffas pga att jag slutade åka dit ett par år. men så såg jag honom på en fest, slutade med att vi inte skiljdes åt tills jag var tvungen att åka tillbaka hem 😛 kändes som att alla band hade brutits, men det gick bra ändå 🙂 
Hade också blivit glad och lite smått överraskad beroende på vilken person det är 🙂 Har du haft någon kontakt med din vän sen ni träffades igen på tex facebook? 

Det var väl både och tror jag. Vi hade sett varandra först dock.


   
SvaraCitera
Hankkk
Ämnesstartare

salmon:
Vi träffades flera gånger, men eftersom vi bor ungefär 80 mil ifrån varandra blev det bara under en sommar då personen var på besök i min stad av olika anledningar. Efter tråkiga incidenter "tog det slut" igen, mest på grund av att dennes partner inte gillade att vi sågs. I dag har vi ingen kontakt alls 🙁

Har du skickat meddelandet än? 🙂

Jaha, synd att kontakten mellan er bröts igen :/ Härligt iallafall att du fick träffa din vän och att ni ändå sågs ett par gånger. Vem vet, kanske h*n kontaktar dig så småningom 🙂
Nepp, har inte dragit iväg ett meddelande ännu. Ska göra det nästa vecka lagom till helgen. 

isola:

Det var väl både och tror jag. Vi hade sett varandra först dock.

Aha, måste ha underlättat en del att ha råkat se varandra först? 

Tack för svaren 🙂


   
SvaraCitera
salmon

Hankkk: Jaha, synd att kontakten mellan er bröts igen :/ Härligt iallafall att du fick träffa din vän och att ni ändå sågs ett par gånger. Vem vet, kanske h*n kontaktar dig så småningom 🙂
Nepp, har inte dragit iväg ett meddelande ännu. Ska göra det nästa vecka lagom till helgen.

Jag önskar dig lycka till 🙂 
Ja, vem vet. Kanske får vi kontakt igen, någon gång i framtiden 🙂


   
SvaraCitera