Aviseringar
Rensa alla

Ta vin


Rosa:

behöver för att leva.

Ja, du behöver nog alkohol för att leva.


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Ja, du behöver nog alkohol för att leva.

det har jag aldrig sagt.
behöver jag godis och cola för att leva då. nej. och det tar jag utan att fråga henne


   
SvaraCitera

Rosa:

jag är rädd för det haha.

Men varför sno öht? Tycker det är oerhört respektlöst. Om du nu vill ha kan du väl be någon köpa ut?


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

nubbie:

be någon köpa ut?

vem?


   
SvaraCitera

Rosa:

det har jag aldrig sagt.
behöver jag godis och cola för att leva då. nej. och det tar jag utan att fråga henne

Köp ditt eget godis, skitunge! [mad]


   
SvaraCitera

Men vad är det här för sandlåda... du är en unge och ska ej dricka.
Men uhuhu varför kickar aldrig smartheten in när man behöver den.


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Köp ditt eget godis, skitunge!

öh nej [confused]

isola:

Men vad är det här för sandlåda... du är en unge och ska ej dricka.

varför har en "vuxen" mer rätt att dricka än jag?


   
SvaraCitera

Rosa:

varför har en "vuxen" mer rätt att dricka än jag?

Det finns 726 svar på den frågan.
Bl a för att en vuxen får bestämma själv över sitt liv och sina handlingar, för att en vuxen ska föreställa ansvarsfullare än någon som är 16, för att du inte är färdigväxt än, för att du kan bli utnyttjad då etc.


   
SvaraCitera

Rosa:

öh nej [confused]

Varför inte? [mad] Är du fattig eller vad? [mad]

Rosa:

varför har en "vuxen" mer rätt att dricka än jag?

Kan ha att göra med att en vuxens hjärna är färdigvuxen så att man inte råkar förstöra den i sina unga år och bli som... typ jag.


   
SvaraCitera

fråga ifall du kan få, elelr om hon har lust o köpa åt dej! de gjorde ja me min morsa å de funkade fin fint[bigcheers]


   
SvaraCitera

YaBasta:

fråga ifall du kan få, elelr om hon har lust o köpa åt dej! de gjorde ja me min morsa å de funkade fin fint[bigcheers]

fast nej


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

isola:

Det finns 726 svar på den frågan.

så vadå. ni vuxna gick gick aldrig på fester och ni drack då inte i er barndom? DET GJORDE NI VISST!
Det är ju ett eget val jag gör att dricka. Ingen tvingar mig till det. lika lite som någon tvingar mig att röka. eller gå till skolan eller sitta och skriva detta nu.
Vi alla är inte helt rubbade. Vi kan och tar ansvar för det vi gör dvs att vi inte dricke FÖR mkt osv. Det klarar inte alla vuxna och folk kallar dem ansvarsfulla osv.
my ass.


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

YaBasta:

fråga ifall du kan få, elelr om hon har lust o köpa åt dej! de gjorde ja me min morsa å de funkade fin fint

ett bra exemplar på varför jag bör ha lika mycket rätt att dricka som en vuxen.
dock önskar jag alla vuxna var så hehe


   
SvaraCitera

isola:

fast nej

vaddå fast nej?

Rosa:

dock önskar jag alla vuxna var så hehe

min mammi är awsome[cool]


   
SvaraCitera

Rosa:

ett exemplar på varför jag bör ha lika mycket rätt att dricka som en vuxna.

Var fanns exemplet?

Rosa:

så vadå. ni vuxna gick gick aldrig på fester och ni drack då inte i er barndom? DET GJORDE NI VISST!

Ibland, men det hade ju kunnat sluta illa då också.

Rosa:

Vi alla är inte helt rubbade. Vi kan och tar ansvar för det vi gör dvs att vi inte dricke FÖR mkt osv.

Nej det varken kan ni eller gör ni, och det tror jag att du vet. Om två år får du köpa lättöl. Det blir väl roligt.

Rosa:

Det klarar inte alla vuxna och folk kallar dem ansvarsfulla osv.
my ass.

Alla vuxna är inte ansvarsfulla, verkligen inte. Men de får göra vad de vill med sina liv just för att de är vuxna och förväntas vara ansvarsfulla. Du ska vara glad att du är under 18 och har någon som sörjer för dig, sen får du klara dig själv och kan inte söka skydd hos mami längre.


   
SvaraCitera