Aviseringar
Rensa alla

Tabletter!?!


Ämnesstartare

Tumme nedVad händer om man tar typ 50 Atarax och mellan 40-50 flouxetin? Och efter det tar man verktabletter som alvedon osv. 
Jag vet att det är väldigt dumt att göra det men skulle vilja veta vad som händer. Har tagit en liten överdos av tabletter förut och det är inte kul så det är inget jag rekommenderar. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Förhoppningsvis ingen som vet exakt, men de låter ohälsosamt. 


   
SvaraCitera

låter inte som något jag skulle rekommendera iaf, finns betydligt enklare och smärtfria utvägar. 


   
SvaraCitera

När jag tagit många av liknande tabletter har jag bara blivit seg och känt myrkryp i hela kroppen, samt inte orkat någonting utöver att sova. 
Tog häromdagen 4 panodil, 2 lergigan samt Sertralin samt lite annat. Blev inte så lyckat, sov i 15 timmar och kände mig yr när jag vaknade och resten av dagen.


   
SvaraCitera

När jag tagit många av liknande tabletter har jag bara blivit seg och känt myrkryp i hela kroppen, samt inte orkat någonting utöver att sova. 
Tog häromdagen 4 panodil, 2 lergigan samt Sertralin samt lite annat. Blev inte så lyckat, sov i 15 timmar och kände mig yr när jag vaknade och resten av dagen.


   
SvaraCitera

Atarax kommer eventuellt att göra dig trött
Fluoxetin kan ge serotonergt syndrom vid överdos, det är inte kul
Alvedon och liknande sliter på njurar och/eller lever rätt ordentligt vid överdos


   
SvaraCitera

Atarax är bara antihistaminer (det tar alltså bort klådan man får på grund av utsöndring av histaminer när man blir allergisk eller tar opiater) och är inte farligt alls att ta för mycket av, skadar ej lever eller andra organ, du blir dock rätt trött. Flouxetin är inte bra att ta för mycket av, det kan ge serotonergt syndrom, vilket är direkt livshotande om det ej behandlas. Höga doser alvedon kan skada levern och leder till en sjukt långsam och smärtsam död, hur mycket alvedon har du tagit?


   
SvaraCitera

det är inte bra att överdosera läkemedel, du kan må riktigt dåligt. om du känner att din dos är fel så prata med din läkare! 


   
SvaraCitera