Aviseringar
Rensa alla

Tabletter mot ångest?


Ämnesstartare

framtidskon:

vadå snackar du med mig?

Snackar inte. Skriver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Hoppas att du skämtar...

Självklart kan man ha ångest, men att blanda in några jävla tabletter vore bara sorgligt. Människan vet ju inte ens VARFÖR hon har ångest?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sil3m:

är du framtidstronärdöd?

ja kompiz det är jag [love]

sparta hälsar!

Gabrielle:

Snackar inte. Skriver.

fuck you


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gabrielle:

Är annars ett ord.

Gabrielle:

Snackar inte. Skriver.

Image


   
SvaraCitera
time
 time

Gabrielle:

Människan vet ju inte ens VARFÖR hon har ångest?!

Ångestsyndrom är något som inte behöver utlösas av en traumatisk händelse och därmed är en "giltig orsak" inte nödvändig. En av de mer paralyserande sakerna med ångest är ju just den varianten när man på allvar inte vet var den kommer ifrån.

Det är inte, under några omständigheter, okej att för dig som äldre vifta bort en yngre persons uttalade ångest bara för att han eller hon är ung. Då vet du inte mycket om psykisk hälsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

ja kompiz det är jag

sparta hälsar!

heeej <33 hälsa tillbaka<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Det är inte, under några omständigheter, okej att för dig som äldre vifta bort en yngre persons uttalade ångest bara för att han eller hon är ung.

Men det är självklart så mycket mer okej att motargumentera mig med ord som "mother fucker" och "mongo", när jag ifrågasätter människans vilja att använda tabletter när hon endast är 16 år. Finns det kanske inte värre tillfällen i livet då man kan behöva de här tabletterna.

Råder hög standard här, ser jag.

timeisrunningout:

Ångestsyndrom är något som inte behöver utlösas av en traumatisk händelse och därmed är en "giltig orsak" inte nödvändig. En av de mer paralyserande sakerna med ångest är ju just den varianten när man på allvar inte vet var den kommer ifrån.

Nej, självklart behöver det inte finnas någon fet anledning till det. Men och andra sidan borde man kanske bli ännu mer mån om att prata om saken, istället för att direkt vilja gå på medicin.


   
SvaraCitera
time
 time

Gabrielle:

Men det är självklart så mycket mer okej att motargumentera mig med ord som "mother fucker" och "mongo"

Jag har inte sagt att det är okej att säga mongo eller mother fucker - men det ger dig ändå ingen rätt att vifta bort TS ångest.

Gabrielle:

Vänta istället tills den riktiga ångesten kommer

Gabrielle:

Vad, exakt, kan man ha ångest över (som är berättigat) när man endast är 14 - 16 år?

...var det första du skrev, innan du påpekade att det tydligen var medicineringen du hade något emot. Din attityd delas av många inom psykiatrin och det är just den attityden som gör att folk inte VÅGAR gå och prata ut, för det är kommentarer som dina som gör att man är rädd att bli tagen på allvar om man är "för ung".

Vidrigt är vad det är.


   
SvaraCitera

Om man får medicinering mot ångest får man det inte för att man "inte orkar besöka någon kurator" utan för att en psykiatriker inte tror att det kommer räcka att prata med en kurator.


   
SvaraCitera

Gabrielle:

Anser inte att det finns något som är så pass allvarligt att man ska få ta tabletter för det i alla fall

Gabrielle:

Självklart kan man ha ångest, men att blanda in några jävla tabletter vore bara sorgligt.

Uppenbarligen är du den i tråden som inte vet något om att ha ångest.


   
SvaraCitera

vad sägs om att sluta käbbla? // mod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Vidrigt är vad det är.

Jaså okej, om du säger det så. Ditt ord är lag.
Har förresten inte viftat bort den, i alla fall inte med mening. Har ifrågasatt den. Markant skillnad.

timeisrunningout:

VÅGAR gå och prata ut,

Varför blandar du in "att våga" i den här diskussionen? Hon vill ju inte.

timeisrunningout:

innan du påpekade att det tydligen var medicineringen

Tyckte det var uppenbart att det handlade om det, eftersom hon syftade till att få använda medicin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stora fördelen med antidep är ju att man inte mår dåligt.. men man mår ju aldrig bra heller.


   
SvaraCitera

Gabrielle:

Vad, exakt, kan man ha ångest över (som är berättigat) när man endast är 14 - 16 år? Förstår du inte hur extremt korkat det låter.

vad otrevlig du är.
varför skulle hon inte kunna ha ångest?


   
SvaraCitera

ont:
det kanske kan vara bra att testa psykolog eller kurator innan du börjar knapra piller. även om du är sas nöjd med ditt liv kan det finnas underliggande orsaker du inte är riktigt medveten om.
sedan förstår jag att det känns jobbigt att behöva prata med någon eller gräva i saker du inte känner för att gräva i, men piller är inte alltid den rätta utvägen.


   
SvaraCitera