Aviseringar
Rensa alla

Tablettfrågor[blush]


Ämnesstartare

Lider av någon enorm huvudvärk som inte blev bättre även fast jag låg i sängen hela dagen igår. Har haft denna jobbiga huvudvärk sedan torsdag/fredag. Igår tog jag alvedon som tyvärr inte hjälpte?!

nu är det såhär att jag också ska ha mens den här veckan, vilket resulterar i en jobbig mensvärk och i förebyggande syfte ska jag nu börja äta naproxen, nu är frågan: Hur många naproxen kan jag ta? hjälper naproxen mot huvudvärken då alvedon inte gjorde det? liksom blir det samma smärtlindrande när jag kommer ha båda ont i huvudet och magen? [tard] hur funkar det annars att blanda?

och en sista fråga, vad kan huvudvärken bero på? Den är väldigt annorlunda från den huvudvärk jag brukar ha, den är inte stressrelaterad eller pga sömnstörningar, mat käkar jag och vatten dricker jag.


   
Citera
Ämnesstartare

jag har samma "problemos" som dej fast jag har haft huvudvärk varje dag sedan julen - 07 .... någon gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

jag har samma "problemos" som dej fast jag har haft huvudvärk varje dag sedan julen - 07 .... någon gång

Du kanske behöver glasögon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske har fått ett piano i huvudet.


   
SvaraCitera

jag har fått naproxen specialutskriven till mig för att jag lider av en så kraftig mensvärk så jag svimmar om jag inte äter tabletter. Hon på gyn som skrev ut tabletterna till mig sa att jag kunde kombinera en naproxen med två alvedon/panodil upp till 4 ggr per dag. Så jag tar tre tabletter på morgonen, tre vid lunch, tre vid middag och tre innan jag går och lägger mig. [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För ont i huvet så brukar ibuprofen + paracetamol funka. Men för mig brukar inget av dem funka var för sig [shake]
Naproxen funkar bra mot huvudvärk för mig. Hur många du ska ta beror på styrkan på dem. Men jag brukar ta kring 500 gram två gånger om dagen. Har du inte mycket ont så kan 250 räcka.

Jag är ingen läkare så huvudvärken kan jag då inte svara på. Men kan det vara så att du har något brytningsfel? Då kan man få ont i huvet.
Eller kanske du har migrän?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

liksom blir det samma smärtlindrande när jag kommer ha båda ont i huvudet och magen?

Det borde det väl bli. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emelienilsson:

500 gram två gånger om dagen

[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

[chocked]

?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nadiia__:

Så jag tar tre tabletter på morgonen, tre vid lunch, tre vid middag och tre innan jag går och lägger mig. [surprised]

Mm, själv fick jag diklofenak 50mg utskrivna... På VoltarenT står det att det finns diklofenakalium typ, 25mg, vet inte ens om det är samma ämne, men Voltaren brukar funka..

Huvudvärk brukar jag också få varje dag, kan vara allt från dålig sömn till dålig syn, så.. Du måste kolla upp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emelienilsson:

?[confused]

Ett kilo naproxen om dagen, säger du... gött. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nadiia__:

on på gyn som skrev ut tabletterna till mig sa att jag kunde kombinera en naproxen med två alvedon/panodil upp till 4 ggr per dag. Så jag tar tre tabletter på morgonen, tre vid lunch, tre vid middag och tre innan jag går och lägger mig. [surprised]

ÅH TACKTACKTACK!!!
har legat i sängen hela dagen och skrikit för jag haft så ont i magen[smile] och naturligtvis käkat piller. tack för svaret[smile]

emelienilsson:

Eller kanske du har migrän?

ingen aning:S

emelienilsson:

Det borde det väl bli. [smile]

bra[y]


   
SvaraCitera
Gifted

lilasmet:

och en sista fråga, vad kan huvudvärken bero på?

hmm. koffein är asbra mot spänningshuvudvärk.. testa kaffe eller treo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Ett kilo naproxen om dagen, säger du... gött.

Ojsan, glömde vist milli [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

hmm. koffein är asbra mot spänningshuvudvärk.. testa kaffe eller treo.

lilasmet:

den är inte stressrelaterad

det är inte spänningshuvudvärk. har lidit av det ganska länge och det känns inte såhär


   
SvaraCitera