Aviseringar
Rensa alla

Tack Danmark för att ni skyddar Sverige!


presidente:

Fast svenskarna får det inte bra om de kommer hit.

Jag värderar inte svenskar högre än andra människor. Jag anser inte att nationalitet är en bra faktor att värdera folks rätt till välfärd efter. Alla har rätt att må bra. Dock inser jag att alla inte kan komma till Sverige, om man inte kan få dem i arbete eller studier, så de kan stå på egna ben. Där har vi problemet. Vi behöver bli bättre på att göra transititionen från flykting till etablerad invånare lättare så att de kan börja sina liv. Det jag vänder mig emot är att man förkastar och människors vilja till ett bättre liv. Det är inget fel med att också flyktingar vill ha det bättre.

Sverige bör utgå från sin ekonomiska situation och utifrån den avgöra hur många vi kan ta in. Sedan tycker jag att asylinvadringen ska få kosta, av humanitära skäl, men bara så mycket vi klarar av. 


   
SvaraCitera

Sedan måste fler länder ta ansvar. Om alla gjorde det skulle inte vissa länder behöva ta mer än andra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Vi är otroligt priviligerade. Men det är sant att om alla som vill kommer hit så blir det inte bra för någon.

Vet. Provocerar bara lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför tror folk jag lägger skulden på flyktingar? Jag har full förståelse för varför de vill hit. Jag klandrar dem inte.


   
SvaraCitera

Niklas:
Inte helt förvånande dock. Danmark och Danmarks politiker har flera gånger ställt upp för svenska folket mot politikerna. Det är som om man är medvetna om vad som pågår och känner ett visst ansvar för Sverige. Väldigt vänligt hursomhelst. 

Kommer hålla på Danmark i EM bara för det.

Ser dig lite som barnet på din profilbild. Ganska söt men nykläckt och förvånad. Oveten om hur omgivningen ser ut. Rodnar


   
SvaraCitera
Exner

= )


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

sanguinem:

Ser dig lite som barnet på din profilbild. Ganska söt men nykläckt och förvånad. Oveten om hur omgivningen ser ut. Rodnar

Glad


   
SvaraCitera

Niklas:
Glad

Det var ju inte direkt en komplimang men visst. 


   
SvaraCitera

sanguinem:

Det var ju inte direkt en komplimang men visst. 

Jag tog det inte som en heller. 


   
SvaraCitera

Niklas:

Jag tog det inte som en heller. 

Glad


   
SvaraCitera

sanguinem: Gör de?

Det finns vägar in i Ungern för flyktingar. Saken är att de då blir registrerade och deras fingeravtryck tas. Eftersom det är fetare att bo i Sverige än i Ungern och chansen att få bo i Sverige är större om man inte blir registrerad så tar de sig in illegalt.

Kan f.ö. inte minnas någon annan gång då en sådan stor och högljud majoritet har haft så fel i sak. Någon som har exempel?


   
SvaraCitera

sanguinem:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21364908.ab
https://twitter.com/RichterSteph/status/641222535586168832

Gör de? 

Det första är ju från Aftonbladet och som vanligt så säger det mig i stort sett ingenting.
För det andra så blir ju mannen som håller sitt barn fälld av kvinnan, inte polisen, dessutom så stannar polisen när han ser det och förmodligen så går han på kvinnan och arresterar henne framför den han förut jagade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:
Kan f.ö. inte minnas någon annan gång då en sådan stor och högljud majoritet har haft så fel i sak. Någon som har exempel

Kommunistrevolutionerna på 1900-talet?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera