Aviseringar
Rensa alla

Tack Danmark för att ni skyddar Sverige!


trevlig-snubbe: För det andra så blir ju mannen som håller sitt barn fälld av kvinnan, inte polisen, dessutom så stannar polisen när han ser det och förmodligen så går han på kvinnan och arresterar henne framför den han förut jagade.

Skulle nog bli mindre förvånad om en polis välte. 

Men det var inte själva vältningen jag tänkte på, trots att den fått stor uppmärksamhet. Tänkte mer på poliserna som springer runt och jagar folk med batonger. Polisen är statliga, att de springer runt och jagar flyktingar med vapen är ganska pinsamt. Ungern gör inte ett bra jobb. 

Det finns inget bildbevis på att polisen stannar upp, däremot så kan man se att han slutar jaga personen innan fällningen sker. 

Förmodligen? Vad baserar du det på? Om du scrollar ner lite i inlägget så kan du se henne sparka och fälla andra människor med. Fortfarande inte arresterad? Huh? 


   
SvaraCitera

presidente:

Ja 

Noterat din åsikt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sanguinem:

Noterat din åsikt. 

Bra


   
SvaraCitera

sanguinem:

Men det var inte själva vältningen jag tänkte på, trots att den fått stor uppmärksamhet. Tänkte mer på poliserna som springer runt och jagar folk med batonger. Polisen är statliga, att de springer runt och jagar flyktingar med vapen är ganska pinsamt. Ungern gör inte ett bra jobb. 

Det finns inget bildbevis på att polisen stannar upp, däremot så kan man se att han slutar jaga personen innan fällningen sker. 

Förmodligen? Vad baserar du det på? Om du scrollar ner lite i inlägget så kan du se henne sparka och fälla andra människor med. Fortfarande inte arresterad? Huh? 

Det är förmodligen en del i strategin att polisen ska jaga ut flyktingarna för att Ungern inte vill ha kvar dem i landet men ja det är kanske inte ett schysst sätt att hantera situationen med men det skrämmer ju folk och det är ju det som är poängen.
De gör ett jättebra jobb på att få folk att inte vilja ta sig till/via Ungern.

Man märker ju i videon att han stannar när han blir fälld men ja det finns inga bevis på att han blir jagad efter att han har tagit sig upp men jag tror nog att polisen känner lite medmänsklighet i den situationen, poliser är också människor.

Jag antar, det är inte en sanning. Då får jag väl kolla det men det behöver ju inte vara sant det heller, folk kan ju ljuga men visst, det behöver ju inte vara osant för det.


   
SvaraCitera